SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

ALOT
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=8&t=2371
Oldal: 8 / 9

Szerző:  user_1913 [ 2014 feb. 25. - 18:28 ]
Hozzászólás témája: 

Egy kép a jelenlegi állaptról:
Kép

A motor takarására még készül egy orrkúp.
A magassági és oldalkormányok digitális szervói beépítve és bekötve (hogy ezeknek mennyire rossz hangjuk van)
Így bevont szárnyakkal, motorral és szervókkal 1093gr a tömege, még van hátra 800gr a minimumhoz.
Hétvégén teszek fel képet a gép törzséről sajnos nincs nálam több kép.

Egy log fájl, igaz nem ALOT hanem ELOT, de szerintem nem rossz:
Playboy Sr. 2014.02.24 13:10
motor: 45sec
start: 325,4m
max magasság: 730,4m
repülési idő: 44min22sec

Kép

Szerző:  user_1002 [ 2014 feb. 27. - 15:29 ]
Hozzászólás témája: 

Huuuú Jocikám,
Ez nagyon rendben van a repülő is meg a start is, csak azt nem írtad meg kivel történt ez a baleset, hogy negyven perc fölött köllött repülni. Amúgy
fényes bizonyíték arra, hogy az ALOT-os 300 méterről is lehet élményt adó magasságba emelkedni, mert a 700 méter már az. Ja és emiatt lehet a Pistinek lesz igaza és ide is nagy repcsi kell.
Üdv
Laci

Szerző:  user_1913 [ 2014 feb. 27. - 18:15 ]
Hozzászólás témája: 

Ez a baleset velem történt :) de a Péter bácsi is jóval 20 perc felett repkedett aznap. Mostanában nagy sok startunk van 10 perc felett, igazából rengeteget gyakoroltunk télen. Bőven elég lesz a 300 méter mindenre, ez a megállapításunk. És csak hobbizásból az eddigi legmagasabb startom 867,75méter, várom a jóidőt az 1km-hez :).

Szerző:  user_1002 [ 2014 márc. 02. - 20:26 ]
Hozzászólás témája: 

Szasztok Skacok!

Jelentem berepülődött az Ollie. Jó kis repülő lesz. Nehéz lett, de nem látszik a repülésén. Egy siklatás után az első start 15 perc feletti lett mindjárt. Nyilván jó kis langyosba, de látszik, hogy tényleg jó a profil, ahogy Szamaránszki Karcsi is mondta. Még mindíg kinlódok az Altis-al. Beállítottam a gázkar végpontot rendesen és mégis hol van fék, hol nincs. Nem értem, de biztos legközelebb Hobbykingeset veszek. Kornó Pisti Ciklonja is nagyon szépen repült, mint tavaly is.
[url][URL=http://kepkezelo.com/viewer/dd1vtt69gsb8a7bsakxq.jpg]Kép[/url][/url]

Szerző:  user_1913 [ 2014 márc. 02. - 21:07 ]
Hozzászólás témája: 

Gratulálok szép gép lett és örülök, hogy jól is repül!
Ezek szerint nem csak mi voltunk ma aktívak, Péter bácsi Ollie-ja is jól teljesített ma, miután bekonfiguráltuk a szabályzóját.
Ez volt az utolsó startja 14:58:
Kép

Szerző:  user_1002 [ 2014 márc. 12. - 15:48 ]
Hozzászólás témája: 

Kedves Fijjug!

Az jutott eszembe, hogy a jövőben úgy fogunk versenyezni, hogy egy megbeszélt időpontban elküldjük a startjain rögzített adatait és a gép majd eredményt hirdet. De ez igazából már nem lesz az igazi, mert nekem már most hiányzik a személyes találkozás, pedig csak egy tél telt el. Íme az Ollie első starja.
[/url]Kép

Üdv Laci

Szerző:  user_1913 [ 2014 márc. 12. - 17:11 ]
Hozzászólás témája: 

Tényleg jó lenne már egy verseny vagy egy találkozó, az időjárás nem is számít szerintem, simán lehet télen is jó időket repülni, egész télen ezt csináltuk mi legalábbis.
Érdekes ez a log kép is, elég profinak tűnik a program.
Az Ollie pedig egy nagyon jó gép, minket már meggyőzött :)

Szerző:  user_1913 [ 2014 márc. 12. - 17:24 ]
Hozzászólás témája: 

És akkor bemutatnám a csak ALOT kategóriára épített gépemet.
Ben Shereshaw - Cumulus 1937 (gomolyfelhő)
Első startján 12 percet töltött a levegőben, a másodikon pedig 24-et, de folyamatosan kellett lefele hoznom mert 600 méter környékén a nem elrendezett vevőantennáim miatt alacsony RSSI riasztást kaptam.
Belekerült az Alti is, és az első 300-as startján 13:30-at repült termik mentes időben.
Nagyon jó gép, kicsit még szoknom kell és felrakni a feliratokat és díszítést.
Kép

Szerző:  Tamásbá [ 2014 márc. 14. - 7:17 ]
Hozzászólás témája: 

Nekem nagyon tetszik József új modellje!

Jó volna látni a MODELL EREDETI FÉNYKÉPÉT!

Szeretném megmutatni a modell színeit még élő -és a rákosi gyakorlótéren 1947-1948-ban velem együtt modellt repítő - barátaimnak.

Milyen kishitűek voltunk annak idején ÉS EGYÁLTALÁBAN NEM GONDOLTUNK A MODELL FESTÉSÉRE csak a fehér és barna bevonópapírt használtuk.
Megjegyzem - ez utólag - igen nagy hiba volt részünkről.

DE MENTSÉGÜL SZOLGÁLJON, HOGY NEM NEMTEK A MODELLEK 50 MÉTERNÉL MAGASABBRA IGY LEHETETT LÁTNI A FEHÉR, VAGY BARNA BEVONÁST.

Ettől függetlenül Amerikában lehet, hogy 1938-ban már színezték a modelleket?

Azt is tudom, HOGY NEM AZ FAI-HOZ TARTOZÓ ANTIKMODELL SZABÁLYZAT MEGENGEDI AZ EREDETITŐL VALÓ ELTÉRÉST!

Hitetlen Tamásbá

Szerző:  user_1913 [ 2014 márc. 15. - 14:17 ]
Hozzászólás témája: 

Örülök, hogy tetszik!

- Az eredeti Cumulusról természetesen nincs színes kép. Csak újságcikk fekete fehérben. A színezésére nem tér ki a cikk. Kb. 6 Cumulus-t találtam a neten a majdnem 4 hónapos építés és információ gyűjtés alatt.

- Több gép rajzán található színezési és díszítési séma ebből az időből.

- Az FAI-hoz nem kívánok hozzászólni, de van véleményem! Nekem megfelel a jelenlegi szabályrendszer, egy biztos az új technológiákat alkalmazni kell mert csak így maradhat fenn a kategória és a modellezés. Versenyen kívül használom a telemetriás variométeremet és sokban segít megérteni azt, hogy mit is látok a gép mozgásán és mi történik valójában, így könnyebb megtanulni termikelni, mert tudom mire mi a reakciója a gépemnek. És mikor megkérdezik milyen magasan van a gépem nyugodtan mondhatom vagy bemondja a rádióm, hogy 701,3m :). Így vagyok a fóliával is, szobában építem a gépeimet, nem akarok és nem tudok lakkozni ragasztózni és festeni, a másik, hogy szeretem, hogy a fólia átlátszó, így tényleg látja mindenki, milyen munkát is végeztem az építés során.

- ALOT témában folytatnám a beszélgetést!

Szerző:  user_1002 [ 2014 márc. 19. - 17:59 ]
Hozzászólás témája: 

Tisztelt Kollégák!

Ollie második startja, amikor végre állt a légcsavar. A szabályzóban a végpont beállítás után még Járdán Jóska javaslatára a gáz kitérést megnöveltem negatív irányban 20%-al, hogy biztosan úgy érzékelje az Altis, hogy nincs gázadás. Ez használt.
A 450 méteres magasságban már nagyon rosszul láttam, látni is a grafikonon, hogy lenyomtam, majd újra kiemelt a termik, jó start volt!!

Ezt most át kell konvertálnom, mert nem ismeri fel a képkezelő, de jön.
Üdv Laci[/url]

Szerző:  user_1002 [ 2014 márc. 19. - 18:11 ]
Hozzászólás témája: 

Sikerült!!!
[url][URL=http://kepkezelo.com/viewer/8vpmz3il8xpdcyz5uoso.jpg]Kép[/url][/url]

Szerző:  user_1913 [ 2014 márc. 19. - 21:55 ]
Hozzászólás témája: 

Gratulálok, a terep és az időjárás is jó volt ezek szerint na meg a modell sem rossz. Nekem már volt 2db 44perc feletti startom idén.
Irigykedem a két Ollie-ra :)

Szerző:  user_1002 [ 2014 márc. 25. - 11:56 ]
Hozzászólás témája: 

Szia Joci!

Van egy fontos kérdésem:
Az Altis 4-esem szerint ( látszik is a grafikonon ) a leállítás utáni túlfutás. A műszer rögzíti a leállítás utáni 10 másodperben elért legnagyobb magasságot - az F5J szabályzatnak megfelelően.
Ennek a mértéke zavar egy kicsit, mert 10-15 métert mutat, ami nem tűnik reálisnak, mert a modell nem száguld felfelé és szemre, leállítás után "rögtön" átesik.
Tapasztaltatok e hasonlót a Hobbikinges műszernél.
Üdv
Laci

Szerző:  user_1913 [ 2014 márc. 25. - 16:55 ]
Hozzászólás témája: 

- Igen találkoztunk a jelenséggel, másfél kilós gépek simán túlmennek 8-15 métereket, viszont szerintem az ALTI kompenzációja nem képes ennek megakadályozására, nem bízom az egyszerű barométeres mérésben ennyire, magasságot pontosan tud meghatározni, de gyorsulás-lassulás az már más tészta.
A 4. oldalon vetettem fel ezt a túllövés témát még anno. Majd ara jutottunk, hogy ez le van tojva :)

- Nekem már csak a gondom a 90 másodperccel van, tejesen felesleges, csak kínzom majd az elektronikát, negyed gáz alatt bukdácsolva.

Oldal: 8 / 9 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/