SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 09. - 8:32

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 68 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 14. - 7:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Sajnos Kanadából rossz hireket kaptam:
Kedves " ahajt" barátunkon kettős szemműtétet kell végrehajtani.
Igy kedves barátunkat és a Matador építőjét egy darabik nem
fogjuk " látni "itt a fórumon.

Az egész fórum " közössége " és " közönsége " nevében minden jót és sikeres műtétet kivánunk.

Tamásbá


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 márc. 22. - 7:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 10. - 17:30 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Udvozlok mindenkit.
Megtortént a Matador berpulése.
Egy hete,hogy atestem a masodik mutéten,és szenvedem az utannajaro torturat,ami rosszabb a mutéténél.
Négy nappal a masodik szemmutétem elott,(Majus 30) mar nembirtam magammal,kivittem a Matadort berepiteni.
Az ido is kedvezo volt,a nap felkeloben, reggel 6 ora,még teljes szélcsend.Jol bekentem az arcom,kezem ,
védoszerrel,de ere a dologra még visszafogok térni.Start elotti ellenorzések utan,kézbol eldobtam a gépet,ugy
ahogy a vitorlazokat szoktuk megsiklatni.éppen csak pergo légcsavarral.Aztan novelve a fordulatszamot,kezdtem
huzni a botot ,a gép szépen emelkedett,viszont meglepoen gyors volt.Az oldalkormany megfeleloen hatasos,és
ugyanugy a magassagi kormanyra is. Szinte meglepodtem.hogy trimhez sem kell nyulnom.Csak lassan masztam felfele,
korozve,és fordulva jobra balra.!00-150 m kozt lehettem,mikor lekapcsoltam a motort,és ekkor jott a meglepetés.
Iszonyu gyorsan sulyedt,gyorsan vesztette a magasagot.Kis magassagithuzva probaltam kilassitani,de rogton kezdett
kicsit bologatni,pompalni de stabil maradt nemakart lefordulni. Repulni lehet vele, de vitorlazni azt lehetetlen.
Sajnos bekellett latnom,hogy az ember mindig a sajatborén tanul a legtobbet.
Egy ilyen kis gumis, alig 120 mm szarnyhurral,nenterhelheto meg aku-motor-esc-2 szevo-radio stb .sulyaval, buntetés
nélkul.Tehat repulni repul,hasznalhato mint motoros repulo,de ebben sok élvezet nincs .Eszembejutott,hogy van othon
egy régi nagyobb szarnyam, 165x1400 fesztavval amin csuro is van,.Hazaszaladtam érte hiszen alig 3 Km a tavolsag,
és kocsival 10 percbe sem kerult., Osszeszerelés utan,proba és start.Az eredményt csak ugytudnam érzékeltetni,hogy
leszalni,csak harmadszori kisérlet uran sikerult,mivel kétszer tul kozel jottem be,és nemlett volna elég palya hossza.
Mostmar van egy konnyu Matador szarnyam,amihez kell épitsek egy kis vitorlazo torzset.A szarny bevonatat leveszem
és folia bevonatot kap,igy konnyu kis vitorlazo lessz belolle. A Forumon levo,, Elktromos repulés''c.rovataban a 15 0ldalon
lathato ,,Harkaly'' nevu gépem ezt talan képes lessz vontatni.Igy végzodik a nosztalgia Matador élete,nemveszlodik el
csak atalkul.
Udv . Marton.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 13. - 8:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Ahajt!
Örülünk, hogy újra látunk a fórumon.
Jó egészséget és jó repülést kívánunk.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 13. - 15:31 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Toto
Koszonom a jokivansagot ,magam is orulok,hogy tulvagyok rajta.
Sajnos a repités nemolyan egyszeru erefelle,de alabb irok rolla egy par dolgot.
Arol mar irtam,hogy egy varosi sportelepen kivul,semmilyen esély mincs ara,hogy repiteni lehessen
mivel minden talpalatnyi fold maganterulet,ahol idegennek nincs mit keresnie.Mindamellett még
két dolog all a repités utjaba.Az elso Kanada éghajlata. A szezon Majus 1-én kezdodik amikor még
hofoltok talalhatok,tobbfele,és Oktober elején lehull az elso ho.Tehat 6 honap, amibol 2-3 nap van csak
szélcsend,a tobbi allando szél.Sajnos az itteni szelek esetében nem egy bizonyos iranybol fujnak,
hanem varatlanul, szinte percenenként valtoznak,melyeknek iranya és intenzitasa is valtozo.
Modelezo szoval ezt nevezzuk négyszogu szeleknek,melyek repuléskozben nagyon varatlanul érnek.
Nagyon kellemetlen mikor leszallas kozben mar kozel a foldhoz , oldalszélbe kerul az ember.
A Masik és legnagyobb ellenség az itteniek szojarasa szerint az ugynevezett ,,BLACK FLIES'' ami egy
1-2mm-es kis fekete légy,tudomanyos nevén,,Simulium venustom'' A nagyvarosokat kivéve ahol kevés
a fa és a zoldterulet,mindenhol nagy mennyiségben talalhato ez a fekete légy,melyek,mar 30 méter
kozelségbol felismerik a lehetoséget,és megtamadnak,szinte észrevétlenul.Felbujnak a nadragszaran,az
ing ujan ,olyan helyekre szalnak ahol mar kevésbé tudod elhajtani oket,és pillanat alatt megcsipnek.
A csipés helyén 1mm négyzet bör(vérzik) eltunik.Parperc mulva eros viszketegség all be,masnapra megdagad,
és 3cm atmérojo pirosra dagadt folt lessz,ami nemcsak viszket de faj is.Elmulasi ideje 8-10 nap,ha
kezelve van. Egy reptetés alkalmaval,mikor nemvoltam befujva védoszerrel(ami maskulonben nagyon budos)
6 ilyen csipést szedtem ossze,amitol beis lazzasodtam. Nemegyszer tortem gépet azért,mert elkellett
engedjem a botot,mivel kezemre szalt a légy,és éreztem a csipését. Az uzletekben kaphato egy sapka
melyrol egy suru halo log le ,és véd a fejet,nyakat a csipéstol,de leginkabb a bekeno,befujo szerek amik
hasznalatosak. Tehat repiteni hajnalban, vagy sotétedés elott lehet leginkabb ,ilyenkor,ezek a szelek
csillapodnak,viszont pont ekkor nagyobb a fekete legyek rohama.
Udv.ahajt
A googl-ra beirva - Black Flies Sting - Sokminden olvashato rolla.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 14. - 16:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Ahajt!
Azt hinné az ember az északi országokban kevésbé fordulnak elő szúnyogok legyek stb. Közben pont ellenkezőleg van. Természetrajzi filmekben láttam hogy Alaszkában milyen durván támadnak a szunyogok.
Lehet a rövid nyár miatt igyekeznek kihasználni az időt.
Nem is gondoltam hogy nálatok ha repíteni akarsz menni méhész felszerelés is kell. Arról nem is beszélve hogy esetleg a vérszívók miatt még a modellt is összetörjük.
Akkor tulajdonképpen az eredeti állapotában megépített Matador nem igazán jó repülőtulajdoságu?
Azért kérdem mert igaz már nem aktuális de találtam a Budavári Zoli bácsi örökségében egy eredeti 50-es években kiadott (Sztálin tér) Matador tervrajzot.
Most közzé adom az örökséget.
Eddig azt hittem tudok mindenről amim van. Ugy látszik tévedtem.
Üdvözlettel : Tóth Pista


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 14. - 20:10 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Kedves Toto55.
,, Akkor tulajdonképpen az eredeti állapotában megépített Matador nem igazán jó repülőtulajdoságu?''
A fenti kérdésedre valaszolva,azt nem mondhatnam,hogy nem jo repulotulajdonsagu,mert abban az
idoben mar berepuléskor egy perc felett repult. Ellenben sajnos nem eredeti allapotaban lett megépitve,
és nem a méreteire gondolok.Tobb balzat kellettvolna hasznalni,a bevonat is sulyosra sikerult az Old Time
bevonat miatt,ezt foliazni kellett volna.Ezenkivul az elektromos kivitel az aku!!!!!!-motor-esc-radio -tolorudak,
kormanyok stb. mind tobblet a gumis szabadon repulohoz képest.Ere a terhelésre nagyon kicsi lett ez a
szarnyfelulet. A tanulsag belole szerintem az,hogy nemszerencsésdolog egy bizonyos repulési kategoriaba
tartozo gépet atmotorizalni egy masik kategoriara raadasul jelentos sulytoblettel.Neméri meg a belefektetett
munka sem.
Udv : ahajt


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2011 jún. 15. - 6:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kedves " hiveim"!
A Tamásbácsi véleménye benne van " ahajt" elképzelésébe és István hozzászólásába.
ANNAK IDEJÉN EZ A MODELL AZÉRT LETT IGY, AHOGY VAN MEGTERVEZVE,
HOGY SEGÍTSE AZT A MODELLEZŐT AKI A " HARMADFOKÚ TELJESÍTMÉNY JELVÉNYT"
EL KIVÁNTA ÉRNI!
Ehhez kellet gumis modellel elért azt hiszem 3, vagy 10 perce igazolt repült idő.
Nos ezt tudja ez a modell.
AZÉRT CSINÁLJÁK A FIUK MOST A " SZÁRCSA ",-t, vagy hasonló modelt elektrómotorral,
mert a fesztáv 1200mm!
Igy könnyű szerkezettel megmaradt a jó repülési tulajdonság.
A szárcsához hasonló modellt kell keresni és építeni AKI EBBE A TÉMÁBA EL KIVÁN MÉLYŰLNI.


Tamásbá

Kép

Uploaded with ImageShack.us


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 68 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség