SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Nekem érdekes................... http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=38&t=2359 |
Oldal: 1 / 4 |
Szerző: | Tamásbá [ 2013 okt. 11. - 14:14 ] |
Hozzászólás témája: | Nekem érdekes................... |
https://www.google.hu/search?q=Funicula ... =650&dpr=1 http://www.youtube.com/watch?v=_iudaXX9hEI Hü-ha! http://www.youtube.com/watch?v=7w3Z2QZFr3I Tamásbá |
Szerző: | Tamásbá [ 2013 okt. 12. - 14:04 ] |
Hozzászólás témája: | |
Most fényképeztem a kiállításon. A fényképek: https://www.facebook.com/groups/270783482975350/ Tamásbá |
Szerző: | Tamásbá [ 2013 okt. 14. - 15:16 ] |
Hozzászólás témája: | |
CABLE CAR! https://www.google.hu/search?q=Cable+Ca ... =611&dpr=1 The San Francisco cable car system is the world's last manually operated cable car system. An icon of San Francisco, California, the cable car system forms part of the intermodal urban transport network operated by the San Francisco Municipal Railway, or "Muni" as it is better known. Of the twenty-three lines established between 1873 and 1890,[4] three remain (one of which combines parts of two earlier lines): two routes from downtown near Union Square to Fisherman's Wharf, and a third route along California Street. While the cable cars are used to a certain extent by commuters, the vast majority of their 7 million annual passengers are tourists.[5] They are among the most significant tourist attractions in the city, along with Alcatraz Island, the Golden Gate Bridge, and Fisherman's Wharf. The cable cars are listed on the National Register of Historic Places.[1] The cable cars are not to be confused with San Francisco's heritage streetcars, which operate on Market Street and the A San Francisco Cable Car rendszer a világ utolsó kézi működtetésű felvonó rendszer. Egy ikon a San Francisco, Kalifornia, a felvonó rendszer részét képezi a városi intermodális közlekedési hálózat által működtetett San Francisco Városi vasúti, vagy "Muni", mert jobban ismert. A huszonhárom vonal között létrejött 1873 és 1890, [4] három is (az egyik, amely egyesíti a két korábbi részeinek sor): két út a belvárostól Union Square közelében a Fisherman Wharf, és egy harmadik út mentén California Street. Miközben a felvonók használják bizonyos mértékben ingázók, a túlnyomó többsége a 7 millió éves utas turista. [5] Ezek közül a legjelentősebb turisztikai látnivalók a városban, valamint a Alcatraz-sziget, a Golden Gate híd, és a Fisherman Wharf. A felvonók szerepel a Nemzeti Nyilvántartásba Történelmi helyek. [1] A felvonó nem tévesztendő össze a San Francisco örökségét villamosok, amelyek működnek Market Street és a http://www.wellingtoncablecar.co.nz/ https://www.google.hu/search?q=cable+ca ... =650&dpr=1 http://www.youtube.com/watch?v=sVB0xUq8Vdg http://www.youtube.com/watch?v=p7Oo0am9fMw http://www.youtube.com/watch?v=x8Jvlr6ESnw http://www.youtube.com/watch?v=BrcQ38VVSiA http://www.youtube.com/watch?v=6N0dNgPBZkk http://www.youtube.com/watch?v=skuqLRdUS5o http://www.youtube.com/watch?v=G19TlzRMQLw http://www.youtube.com/watch?v=dE0e-wr199c http://www.youtube.com/watch?v=CKI_pZPuh8A http://www.youtube.com/watch?v=96apu2bxl2A http://www.youtube.com/watch?v=y3hGY6JirBM Én sajnos nem mindenütt jártam, DE MOST LEGALÁBB " UTAZTAM " RAJTUK! Tamásbá |
Szerző: | Tamásbá [ 2013 okt. 15. - 6:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
Fogaskerekű vasutak! https://www.google.hu/search?q=Zahnradb ... =563&dpr=1 Eine Zahnradbahn ist ein schienengebundenes Verkehrsmittel, dessen Triebfahrzeuge die Antriebskraft mittels eines oder mehrerer Zahnräder in Bewegung umsetzen. Der fixe Eingriff des Zahnrads in die zwischen den Schienen auf den Schwellen befestigte Zahnstange erlaubt die Überwindung stärkerer Steigungen als der reine Adhäsionsantrieb, dessen Stahlräder auf den Stahlschienen durchdrehen oder gleiten können. http://de.wikipedia.org/wiki/Zahnradbahn http://www.schneebergbahn.at/ A fogaskerék egy kötöttpályás közlekedési hálózat, végrehajtja a mozdonyok a hajtóerő egy vagy több fogaskerekek mozgásban. A rögzített kapcsolódó a hajtómű a szerelt talpfa a sínek között fogaskerékkel leküzdésében hajlik nagyobb, mint a tiszta Adhäsionsantrieb akinek acél kerék csúszik vagy csúsztassa az acél sínek. A Schneeberg A Bécsi-Alpok Alsó-Ausztria legmagasabb hegyeként nyúlik a magasba a 2075 méterével. A Schneeberg vasút a puchbergi gyógyfürdőből a hegyi paradicsomba repíti Önt. Érintetlen természet, kijelölt hegyi ösvények és egy isteni látvány vár Önre! Van kedve egy kiránduláshoz...? A Schneeberg vasút várja Önt! http://www.zahnradbahn.de/ http://www.pilatus.ch/de/bergbahnen/zahnradbahn/ Vorbei an saftig blühenden Alpenwiesen, schäumend klaren Bergbächen und faszinierenden Felsklippen bahnt sich die seit 1889 steilste Zahnradbahn der Welt ihren Weg von Alpnachstad nach Pilatus Kulm. Több mint buja virágzás alpesi rétek, csillogó tiszta hegyi patakok és lenyűgöző szikla 1889 óta, a legmeredekebb fogaskerekű vasút a világ teszi az utat a Alpnachstad a Pilatus Kulm. http://www.youtube.com/watch?v=NYCsSzod5IQ http://www.youtube.com/watch?v=A1YhTdT3I-w http://www.youtube.com/watch?v=0MWgHfAPyLM http://www.youtube.com/watch?v=zBCYapetR9g http://www.youtube.com/watch?v=dd9-fMhJkQo http://www.youtube.com/watch?v=jDCnO6P1O5o http://www.youtube.com/watch?v=l5TI2L1Ud84 http://www.youtube.com/watch?v=hMZU475Ks0Q http://www.youtube.com/watch?v=IWU6PLO6Klw http://www.youtube.com/watch?v=W-bqUwA1nCI http://www.youtube.com/watch?v=NeXnlH-4U68 http://www.youtube.com/watch?v=iq4RezwFlKY http://www.youtube.com/watch?v=fGsJsH5vm8M http://www.youtube.com/watch?v=cg4koAK7m_o http://www.youtube.com/watch?v=Cfv_E7AGCWc http://www.youtube.com/watch?v=6n1NC6v2Vng http://www.youtube.com/watch?v=PkbCm_PyjQI http://www.youtube.com/watch?v=GTjl47uYnig http://www.youtube.com/watch?v=dl_G4_629aw http://www.youtube.com/watch?v=4YREveWEyHg http://www.youtube.com/watch?v=Md381QNtUks http://www.youtube.com/watch?v=0CCR7dNoDAM http://www.youtube.com/watch?v=faI-hWrTrCw http://www.youtube.com/watch?v=XGNndQYeQn4 Tamásbá |
Szerző: | Tamásbá [ 2013 okt. 16. - 6:53 ] |
Hozzászólás témája: | |
Narrow-gauge railways in Hungary Keskeny vágányú vasutak Magyarországon. Children's railway in Budapest - Gyermekvasút http://www.youtube.com/watch?v=aFUhBAoY ... Lep1Df5jjF Narrow gauge railway in the Matra (Mátravasút, Hungary) http://www.youtube.com/watch?v=yqALLv1o ... Lep1Df5jjF A LÁÉV hibrid hajtású mozdonya . Bahn - Train - Railway - Kisvasút http://www.youtube.com/watch?v=rlKOd-J6 ... Lep1Df5jjF Narrow gauge railway between Kiskörös and Kecskemét (Hungary) - http://www.youtube.com/watch?v=jDz_FBDe ... Lep1Df5jjF State Forest Railways of Lillafüred (Hungary) - Bahn - Zug - Train http://www.youtube.com/watch?v=aJbFIhcR ... Lep1Df5jjF Bugaci Kispöfögő http://www.youtube.com/watch?v=0nef65eeyLM Múzeumvasút Nagycenk - Fertőboz - Museumsbahn Nagycenk - Schmalspurbahn http://www.youtube.com/watch?v=Rm_12ohaM18 Nagybörzsönyi varázslat újravágva http://www.youtube.com/watch?v=6g1fNUqZap0 C50-403 diesel 'Hortobágy' http://www.youtube.com/watch?v=OvmrnZwIzdw A tömörkényi halvasút http://www.youtube.com/watch?v=epgiZPUU4e0 Kismaros - Szokolya http://www.youtube.com/watch?v=HrDros0jRgU Kismaros-Királyrét Erdei Vasút http://www.youtube.com/watch?v=VVCNVbv5g6s Szalajka-völgyi erdei kisvasút Szilvásvárad http://www.youtube.com/watch?v=ejZ1A6FCxlI próbamenet gyöngyössolymosra http://www.youtube.com/watch?v=lFIJjB4feKY A Széchenyi Múzeumvasút (1976) http://www.youtube.com/watch?v=ERXpl_kT7YI Szob - Márianosztra kisvasút http://www.youtube.com/watch?v=P8CG982RL_A http://www.youtube.com/watch?v=jbPlyO20Tl0 http://www.youtube.com/watch?v=aLPZyQAeshU A kemencei kisvasút http://www.youtube.com/watch?v=XFgNedpTDAo Balatonfenyves - kisvasút http://www.youtube.com/watch?v=Y4_WwrA4fKo http://www.youtube.com/watch?v=U3LFzFI5y-o Almamelléki Erdei Vasút - Körüljárás http://www.youtube.com/watch?v=cTG0Z2n9lgg Nagycenki erdei vasút. http://www.youtube.com/watch?v=CUIencLsfx0 Nem teljes kép jöhetne tőletek a többi! ____________________________________________________________ Külföldi kisvasutak. 600mm Schmalspurbahn in Staßfurt http://www.youtube.com/watch?v=LNf_AlUC7Q0 125 Jahre Schmalspurbahnen im Harz - Güterverkehr wie zu Reichsbahn-Zeiten http://www.youtube.com/watch?v=41nxwA9r5bg Harz im Herbst - die Harzer Schmalspurbahnen http://www.youtube.com/watch?v=fml47yHApiA http://www.youtube.com/watch?v=SP7wM7yCOik Schmalspurbahn Brad -- Criscior HD Narrow Gauge Steam Railway Romania http://www.youtube.com/watch?v=ce9ujBmOF6g Longleat Safari Park Railway Jungle Express Narrow Gauge Steam & Diesel Trains, August 2012 http://www.youtube.com/watch?v=4dcV85kaHzQ Perrygrove Miniature Railway - Vintage Trains Afternoon - 24/09/11 http://www.youtube.com/watch?v=dUALYaWFK3Y Longleat Safari Park Railway Jungle Express Narrow Gauge Steam & Diesel Trains, August 2011 http://www.youtube.com/watch?v=vXmtPLnOlYQ A Day At The Riverside & Great Northern Railway. Riding the 15"gauge Steam Trains. http://www.youtube.com/watch?v=JI4fO2hKqCY RRVT #867 coming down the hill http://www.youtube.com/watch?v=nGqzNDdhGrk Узкоколейная дрезина ПД1 в Выгоде / Schmalspur-Wagen PD1 in Vygoda http://www.youtube.com/watch?v=vEFELvkr2No ( Na,de ilyet!!!) A Day At The Riverside & Great Northern Railway. Riding the 15"gauge Steam Trains. http://www.youtube.com/watch?v=JI4fO2hKqCY Itt még jobban dominál, hogy nem teljes a kép! Ide is jöhetne a kiegészítés. Aki kint volt a mostani kiállításon láthatta, hogy többségben a HOe terepazstalokat kedvelik a modellezők NAGYON OKOSAN!!!! KEVÉS PÉNZBŐL IS CSODÁKAT LEHET MŰVELNI. Tamásbá |
Szerző: | Tamásbá [ 2013 okt. 18. - 7:38 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ez már holnapi téma! Ezt még én se láttam a valóságban: wuppertal schwebebahn. https://www.google.hu/search?q=wupperta ... =650&dpr=1 A Wuppertal függővasút ( németül : Wuppertaler Schwebebahn ) egy függővasút a Wuppertal , Németország. A teljes neve "Electric magas vasúti (függővasút) telepítése, Eugen Langen rendszer" ( Anlage einer elektrischen Hochbahn (Schwebebahn), System Eugen Langen ). [ 2 ] Ez a legrégebbi elektromos magas vasúti lógó autó a világon, és egy egyedülálló rendszer. Designed by Eugen Langen , hogy eladja a város Berlin , [ 3 ] a telepítési emelkedett állomás épült Barmen , Elberfeld és Vohwinkel között 1897 és 1903, az első szám 1901-ben megnyílt. A Schwebebahn még ma is használják, mint a szokásos módon, a helyi tömegközlekedés, mozgó 25 millió utast évente (2008). [ 4 ] A függővasút fut végig egy út 13,3 km (8,3 km), magasságban körülbelül 12 méter (39 láb), a folyó felett Wupper között Oberbarmen és Sonnborner Straße (10 km-re vagy 6.2 mérföld), és körülbelül 8 méter (26 láb) a völgy felett út között Sonnborner Straße és Vohwinkel (3,3 km-re vagy 2.1 mérföld). [ 5 ] [ 6 ] Egy ponton a vasút keresztezi az A46 -es autópályához. A teljes út körülbelül 30 perc alatt. [ 6 ] A Wuppertal függővasút belül működik VRR Transport Association és elfogadja jegyek által kiadott VRR cégek. . Wuppertaler Schwebebahn http://www.youtube.com/watch?v=OPnKbSvHj6c Fahrt im Kaiserwagen der Wuppertaler Schwebebahn http://www.youtube.com/watch?v=pKzHOZuhkhQ Fahrt mit der Wuppertaler Schwebebahn 2012 http://www.youtube.com/watch?v=Txo4hg76A1A http://www.youtube.com/watch?v=UEAGBOTwd5o http://www.youtube.com/watch?v=Df_xewwDYiU ____________________________________________________________ Gmunden villamos GmbH. Die Straßenbahn Gmunden ist eine meterspurige Straßenbahn im oberösterreichischen Gmunden. Die am 13. August 1894 eröffnete Bahn firmierte ursprünglich als Elektrische Lokalbahn Gmunden, kurz ELBG, und wurde nach dem Anschluss Österreichs 1938 zu einer Straßenbahn umkonzessioniert. Mit einer Länge von ursprünglich 2,543 Kilometern gilt sie seither als eine der weltweit kürzesten Straßenbahnen. 1975 wurde der Abschnitt zwischen dem Rathausplatz und dem Franz-Josef-Platz stillgelegt, seither ist sie nur noch 2,315 Kilometer lang. Ferner ist die Gmundner Elektrische mit zehn Prozent maximaler Steigung eine der steilsten Adhäsionsbahnen der Welt. Sie gilt als touristische Attraktion und Wahrzeichen der Stadt, jährlich werden über 300.000 Fahrgäste befördert.[1] Eigentümer war im ersten Betriebsjahr Stern & Hafferl, bevor im Jänner 1895 die neu gegründete Gmundner Elektrizitäts-Aktiengesellschaft, kurz GEAG, diese Aufgabe übernahm. Aus ihr wurde 1938 die Gmundner Elektrizitätsgesellschaft mbH, kurz GEG. 2000 erfolgte die Umbenennung in GEG Elektrobau GmbH,[2] heute heißt das Unternehmen GEG Elektro und Gebäudetechnik GmbH.[3] Für die Betriebsführung war anfangs ebenfalls Stern & Hafferl zuständig. Nach dem die GEAG den Betrieb 30 Jahre lang selbst führte, ist seit 1925 wiederum Stern & Hafferl damit beauftragt. A villamos egy keskeny nyomtávú villamos Gmunden , Felső-Ausztria Gmunden . A 13 Megnyílt augusztus 1894 Electric Railway megváltoztatta a nevét először a helyi vasúti Gmunden , rövid ELBG volt, és umkonzessioniert után bekebelezte Ausztriát 1938-ban a villamos . A hossza 2543 kilométer, eredetileg azóta tartják az egyik a világ legrövidebb villamosok. 1975-ben , részben a főtér és a Franz- Josef -Platz állították le, mert csak 2,315 kilométer hosszú . Továbbá a Gmunden Electric egy tíz százaléka legnagyobb lejtése egyik legmeredekebb adhéziós vasutak a világon. Ez tekinthető a turisztikai látványosságok és a város jelképe , több mint 300.000 utas szállítható évente. [1] Tulajdonos az első évében, Stern és Hafferl előtt januárban 1895-ben, az újonnan alakult Gmunden villamos energia vállalat , GEAG rövid , ez a feladat volt . 1938-tól ő volt Gmunden villany mbH , rövid GEG . A 2000 -ben átnevezték a JIT Elektrobau GmbH , [2 ] Ma a cég neve JIT Elektromos és Építőipari Kft. [ 3] A vezetőség is kezdetben Stern & Hafferl felelős . Miután az GEAG irányított művelet 30 éve még viszont megbízást Stern & Hafferl így 1925 óta https://www.google.hu/search? q=Gmunden+Strassenbahn&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=N9NgUtrtK8igtAb194CQBQ&ved=0CFkQsAQ&biw=1280&bih=611&dpr=1 Austria - Gmunden Strassenbahn http://www.youtube.com/watch?v=_n3kooL2Fgw Gmundner Strassenbahn - ORF "Heute Konkret" - 14.02.2013 http://www.youtube.com/watch?v=N6FXp0T_vTo Straßenbahn Gmunden - Impressionen April 2012 http://www.youtube.com/watch?v=8uJNgeBpg8Y Traunseebahn 1989 http://www.youtube.com/watch?v=p-XOCVHlAq4 ( Ez kapcsolódik a villamos vonalhoz!) Old and new railcar on Traunseebahn - Gmunden - Vorchdorf http://www.youtube.com/watch?v=p3FWyHbQH4I Payerbach-Hirschwang Lokalbahn (Höllentalbahn) http://www.youtube.com/watch?v=Ub2KphJSxQ8 Smalspoor Oostenrijk 2010 deel 4 http://www.youtube.com/watch?v=kYyzRr3YvOc Il trenino del Renon - Die Rittnerbahn (Trogenerbahn) http://www.youtube.com/watch?v=b08FcX09dX4 __________________________________________________ ModellBahn TV Ausgabe 20 DVD-Vorschau http://www.youtube.com/watch?v=d8d4Gy1EOrY Bregenzerwald Bahn im Modell http://www.youtube.com/watch?v=CmfYYxUf7U4 Maqueta H0e (2) http://www.youtube.com/watch?v=QwHHtVVm2uk HOe layout 1m2 http://www.youtube.com/watch?v=HqCZB1s7WJA H0e Schmalspuranlage Ausstellungsanlage http://www.youtube.com/watch?v=QbnSr9hh3IA http://www.youtube.com/watch?v=HqHthn7yGDY Tamásbá |
Szerző: | Tamásbá [ 2013 okt. 20. - 8:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
A TEREPASZTALHOZ.............................. Schmalspur-Bahnhöfen. https://www.google.hu/search?q=Schmalsp ... =611&dpr=1 http://www.panoramio.com/photo/60051468 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Schmalspurbahn, Bahnhof des Ortes Krimml, Österreich, Salzburger Land an den Krimmler Wasserfällen http://www.youtube.com/watch?v=wPBALdwJOdA Radebeul Ost train station http://de.wikipedia.org/wiki/Bahnhof_Radebeul_Ost → Lásd még: listája kulturális emlékek Radebeul Lößnitzgrundbahn Korszerűsítése hagyományos épületek az állomás nyílt meg 1860-ban, a jóváhagyott szász Pénzügyminisztérium 27 Március 1900 a design egy új fogadóépület, május jött a engedélyt az épülő új épület karbantartási, valamint felújítási régieket. A már felsorolt [1] állomás áll a fogadóépület, a platformok menedéket és alagútfúró, a váróterem és majd négy autó class kötött várótermek a pálya, gazdasági épület, egy áru fészer elülső épület, sávváltás létesítmények, trolibusz -pit, dokkoló rámpa, két kis ház, kazánház , roundhouse, víz daru, szén töltés és a töltés macskaköves utcán kikövezve. [2] Szintén a műemlékvédelem lehetséges helyben kezdődik itt kisvasúttal Radebeul-Radeburg ( Lößnitzgrundbahn ) az összes berendezés , valamint a kiállítás a történelmi Szász keskeny nyomközű jármű tulajdonosa a drezdai Közlekedési Múzeum , a szász Steam Vasúti Társaság és a Társaság hagyomány Radebeul . [2] Az állomás épület egy okkersárga színű téglák-Gruppenbau szervek két kétszintes épületek földszintes összekötő épületben. A keleti része az épület is biztosított a csonka gúla tető oromzatok, szemben az utcán a tető torony az óra. A központi épület rundbogigem bejárattól a nagyterem. A nyugati része az épület (az utca jobb) tartalmazta a váróteremben. Az állomás 2002-ben felújított, a Városi Könyvtár Radebeul-Ost átkerült a váróterem, az úgynevezett könyvtár élmény . A példaértékű felújítása a könyvtár megkapta a 2002-es tapasztalatok Radebeuler Bauherrenpreis kategóriában különdíjat kereskedelmi épületek . 2006-ban ő volt az Otto Borst díjat városrendezési adni. [3] A történelmi Güterbodenpersonal a kétszintes épület előtt a keskeny nyomtávú vasúti múzeum Radebeul újjáépült, az objektum a cím volt a régi Güterbodenpersonal 4. elnyerte. A modell, átalakítás átalakítás a szabadtéri terület volt 2006-ban a Radebeul Bauherrenpreis kategóriában középületek / Speciális megoldások kiváló. Werlte állomás (keskeny nyomtávú és normál nyomtáv) http://www.nexusboard.net/sitemap/2408/ ... r-t323301/ RAJZZAL-VÁGÁNYELRENDEZÉSSEL!!! Animált hozzájárulása Bommel az ő szűk kis vonat a határállomáson én is feliratkozott volna a régi vázlatot Werlte a "normális track time" a keskeny nyomtávú vasút állomás. Mindkét terv Megmutatom itt, mert jól illeszkednek a gyűjtemény állomás: Volt régen a Normalspurbf. Werlte jelenik track layout vázlat - ahogy bemutatott 1957-ben egy új köntösben. Ez egy darabig ezelőtt, így itt mind a korábbi keskeny nyomtávú vasút állomás és a normál nyomtávú vasút állomás Werlte. Kisebb hibák lehetnek jelen, különösen a dokumentumok a keskeny nyomtávú vasút állomás hadd teljes áttekintést, hogy a track pozíció. Eltekintve a Werlte állomáson is át kellett alakítani, hogy keskeny nyomtávú szer forgalmi igények és ezért nem mindig azonos mértékben! Ott vannak például itt látható, a kép a vasútállomás Fremo Werlte látni a különbségeket (?). Ki tudja, hogyan kell orvosolni, hogy valami, mint a jelentés! Egyébként itt a link, hogy a téma a "Bommel", ahol megtalálható még egy is Werlte és a határátkelő (eltekintve a szép hivatkozva "Bommel"): Bömmels kisautó és a levél határ , a pálya tervet a kérelmező határon, a Cloppenburger kisvasút ott található egyfajta modellt. A vázlatot, hogy ne, ezért szüksége van! Schmalspurbf. Werlte a 50-es évek normál nyomtávú vasút állomás Werlte 1957 a Hümmlinger Schmalspurbahn szeretném felhívni különös figyelmet a két hozzászólás a HIFO a DSO, ezek szerint L. Keninng: Az idő szűk Hümmlinger pályán idő Hümmling (és színes) A távolság túra mentén a jelenlegi út a körpályán Hümmlinger ott Dennis Mellerowitz két részben látható DSO: Az Hümmlinger pálya 1-55 év múlva (1. rész) A Hümmlinger pálya után 1-55 év (2. rész) Összehasonlításképpen, lehet kapni egy hozzájárulása L. Kenning a DSO pillantást történelmi képeket a szabványos pálya időben. Nemrég találtam múzeum kirándulások a szárnyvonal helyett, de ez volt út a 2010 végén leállt , mert túl düledező. Lásd még itt. További képek és linkek találhatók például a A képeket keresést a Google . A link Vasútmodell a kérelmező által 1:22.5 Werlte helyem két régi kártya található a témában, hogy megmutatja a helyzet körül Werlte a levelet határon. A két állomás között csak 5 Km óta Werlte voltak porosz és a "határ" a Oldenburg területén Länderpartikularismus megakadályozta tervek léteztek a 20-as évek-ben, hogy csatlakoztassa a két gleichspurigen keskeny nyomtávú vasutak. Egy ilyen séta bejelentették, ha akart utazni Lathen a Cloppenburg. A "Közép-Radde" alakult az út keleti Werlte határ a két ország között. Az útvonal a "Hümmlinger pályán" vezethető szinte teljes egészében a térképen. A keleti út a Cloppenburger kisvasút látható az ezzel összefüggő más térkép ... Térkép a 1903 - Werlte határokon kártyára Cloppenburg 1903 mellett hoztam létre egy "gazdaságos változat" a levél Werlte, a terv a századfordulón (kb. 1900) nyugszik. Abban az időben nem volt kocsi üzemeltetése (1935-ig). Az áru létesítmények voltak ritka körül néhány. Összehasonlítva ezt a tervet az ötvenes, lehet nagyon jól megértjük annak fontosságát, hogy a web időközben megszerezte az áruszállító. http://www.youtube.com/watch?v=r3NeS6QQLcY http://www.youtube.com/watch?v=c-qw2DDJKsY Bimmelbahn Schmalspurbahn Zittauer Gebirge Hotel BB Bahnhof Bertsdorf http://www.youtube.com/watch?v=h-8E9aRK8UM Bahnhof Zittau / Dampflok / Steam Train / Eisenbahn http://www.youtube.com/watch?v=wV1Q-KH-SJM Stubaitalbahn Hst. Telfer Wiesen http://www.youtube.com/watch?v=qesvDZpmp5s Tamásbá |
Szerző: | Tamásbá [ 2013 okt. 21. - 9:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Vasúti híd Svájcban! http://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie: ... er_Schweiz http://www.karl-gotsch.de/Album/CH_EB.htm Eisenbahnbrücke in Eglisau-Schweiz http://www.youtube.com/watch?v=0D5Oo--zjWA Listája leghosszabb vasúti hidak Németországban. http://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_ ... eutschland Müngsten híd. http://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCngs ... r%C3%BCcke A Müngsten Bridge (korábban Kaiser-Wilhelm-Brücke ) a legmagasabb vasúti híd Németországban . Az acél híd része a vasútvonal Solingen-Wuppertal-Barmen (KBS 458). Ez normális működését a regionális vasúti 47 ( A Müngsten ) utazott. A híd ível városok között Remscheid és Solingen 107 m magasságban a völgy a Wupper közelében töréspont Solingen - Schaberg . Végére a Monarchia 1918-ban, az épület úgynevezett Kaiser Wilhelm-híd , tiszteletére a Kaiser Wilhelm I, . Ezután a híd névadója a közeli egykori település Müngsten nevét. http://www.sueddeutsche.de/reise/bahn-r ... -1.1092764 Schwebefähre unter Bahnbrücke Rendsburg ( Egy érdekeség!) http://www.youtube.com/watch?v=nSXGHrfqpjY MK Bahnbrücke http://www.youtube.com/watch?v=gyX-6df3Q9w Güterzug auf der größten Eisenbahnbrücke Österreichs http://www.youtube.com/watch?v=nCZfeZSNKR8 Züge auf der Mittellandkanal Eisenbahnbrücke 2012 in HD http://www.youtube.com/watch?v=XlOhU1iAz2c Züge auf der Saalach Brücke bei Freilassing mit 175 Jahre Eisenbahn. http://www.youtube.com/watch?v=PUGOjWlQrkA Tamásbá |
Szerző: | Tamásbá [ 2013 okt. 22. - 6:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
Én úgy látom, HOGY A CÉL MOST - ANYAGIAK HIÁNYÁBAN - A HOe építés. Ehhez adok még további segítséget. Die Mariazellerbahn - Natur pur auf schmaler Spur. http://www.mariazellerbahn.at/ http://www.youtube.com/watch?v=sOtWVkMDnhY http://www.youtube.com/watch?v=OKFmy1YY8zE http://www.youtube.com/watch?v=Q80YztRdVPc http://www.youtube.com/watch?v=L-92RvHndH0 http://www.youtube.com/watch?v=FCySHBRON4g http://www.youtube.com/watch?v=J57YD70I2OM http://www.youtube.com/watch?v=bJhWS14dLkU http://www.youtube.com/watch?v=i1Tjps9S-oI http://www.youtube.com/watch?v=64lYmxcIGFQ http://www.youtube.com/watch?v=8genJHJ5h08 http://www.mariazellerbahn.at/bilder.php http://www.mariazellerbahn.at/nostalgie.php http://www.mariazellerbahn.at/nostalgie/mh6.php http://www.mariazellerbahn.at/nostalgie/u4.php http://www.mariazellerbahn.at/nostalgie/panoramic.php Mariazellerbahn Home Club logo. Jpg Amikor épült a zarándokok, a Mariazell vasúti most népszerűnek vasút szerelmeseinek a közeli és távoli. St. Pölten, hogy Laubenbachmühle kíséretében Ausztria leghosszabb keskeny nyomtávú vasút Pielach és mellékfolyói. Innen a vasúti pálya a hegyvidéki switchbacks a Puchenstuben és Anna hegyi emelkedik a búcsújáró helyén Mariazell. Túrázás lehet a természetes szépség a legjobb Pielachtal tárni. Ez is segít a túraútvonalon . A téma Mariazellerbahn és túrázás is mondani dolgokat Mr. White a hotel udvarán Steinschaler ugyanaz. A Mariazell Vasút jellege Steinschaler hotelek: Steinschalerhof: állomás kő sál Tradigist Kő Doerfl: Frankenfels állomás (a felvétel lépjen kapcsolatba) A leghosszabb keskeny nyomtávú vasút az osztrák és a legidősebb elektromos keskeny nyomtávú hegyi vasút a világon. Mint egy vas drót végigfut a Mariazell vasút több mint 100 éve, a Dirndl és már régóta a legfontosabb közlekedési artéria. Ma ezek a nyereségek elektromos mobilitás tengelye a völgy több értelme újra. Csak nem egy út a Mariazell vasúti. Az útvonal a hegy része Laubenbachmühle hogy Erlaufklause a viadukt és a leghosszabb keskeny nyomközű alagút Ausztriában (2430 méter) egy technikai remekmű. Különösen látványos a véleményét egyes részein a hegység. Ez az a pont, ahol az "Atya Mountain", a Oetscher , a legjobb a high-end alpesi törvény és sziklás "ugratás fésű". Kép: MZB és Hund.jpg Az egyik leglátványosabb oldalak a fogak . Itt látható néhány pillanatig a 3 alagút a 100 m mély szurdok függőleges lépcsőzetes le a bizarr szikla fogak, amelyek formálták a nevét. A Weltrekordlok 1099-1 Tervezett általános közlekedési eszköz, Mariazellerbahn útját zarándoklat Mariazell volt nagyon meglepő. Ő hozott magával egy jelentős fellendülés a zarándokhely. Ez a varázslatos keskeny nyomtávú vasút (760 mm nyomtáv = bosnyák gauge ) keresztül látni 85km St. Pölten (60 km-re Bécstől) egész szép lábainál Mariazell . Mivel a völgy része a terület St. Pölten keresztül Pielachtal a Laubenbachmühle hívják. A Steinschalerhof közvetlenül mögötte az állomás kő sál Tradigist (29 km). A kő Doerfl van az állomás Frankenfels elérni. A természet Steinschaler szállodák kínál megismerni a Mariazellerbahn a keskeny nyomtávú gem csomag egész évben. Ez a vasút üzemeltetése elektromosan 1911 óta. Több mint 100 éven át a villamos mozdony a sorozat 1099-ben le. 2013-tól, most jön az új elektromos motorkocsi. Hétvégi kirándulás a Mariazell vasút - Érdeklődés. http://www.schmalspur-europa.at/schmals ... orbild.htm http://www.profil.at/articles/1321/560/ ... gen-tunnel Tamásbá |
Szerző: | Tamásbá [ 2013 okt. 23. - 8:08 ] |
Hozzászólás témája: | |
Még mindig a HOe! Mollibahn: ( Ezen a vonaton volt szerencsém utazni!) http://www.youtube.com/watch?v=EBot3wuThL4 http://www.youtube.com/watch?v=mcNrBY8VqGw http://www.youtube.com/watch?v=iv9muUnO8lY Mecklenburg fürdő Molli - a gőzmozdonnyal élmény a Balti-tenger partján. http://www.molli-bahn.de/ http://www.molli-bahn.de/Kuehlungsborn_Ost.43.0.html http://www.molli-bahn.de/Lokmitfahrten.17.0.html http://www.molli-bahn.de/Dampflok_Erleb ... .18.0.html http://www.molli-bahn.de/Sonderzuege.20.0.html Az állomás a Mecklenburg fürdő Molli üdvözli Önt Kuehlungsborn. Tapasztalja meg a gazdag történelmi épületek stílusában üdülőhely építészet. Néhány percre a vasútállomástól, a tengerparti út kezdődik - bevásárló és sétáló utca egyszerre. Ez vezet közvetlenül a mólón, és a gyönyörű tengerpart. Azok, akik a béke és nyugalom, ez a központi elhelyezkedésű egy km ² gyönyörűen parkosított városi erdő, amely összeköti a kerületek hűtés született Kelet és Nyugat. Tankoljon közben egy sétát a parti sétányon, egy kis friss tengeri levegő, miközben a csodálatos kilátás nyílik a kék tengerre. Párhuzamosan a parti sétány megcsodálhatja a gyönyörű szállodák, felfűzve együtt, mint egy gyöngysort, valamint a Balti-Ave. Itt, amely egyesíti a varázsát a régi szép időkben a modern kényelmet. További információ www.kuehlungsborn.de Kschuppen Mollis Lo (c) Fotó a Lockschuppens Ha szálljon le a vasútállomás hűtő született Kelet, akkor először vessünk egy pillantást a vasúti étteremben élmény "Mollis Lo (c) kschuppen" dobja. Itt talál egy teljesen új hangulatot hangulatos légkörben, amely nem csak, hogy a szíve a vasutas magasabb. Itt is élvezheti a kiváló helyi konyha. Der Stationsvorsteher der Mecklenburgischen Bäderbahn Molli begrüßt Sie herzlich im Ostseebad Kühlungsborn. Erleben Sie die Fülle historischer Gebäude im Stil der Bäderarchitektur. Wenige Minuten vom Bahnhof entfernt beginnt die Strandstraße - Einkaufs- und Bummel-Meile zugleich. Sie führt direkt zur Seebrücke und dem herrlichen Strand. Wer Ruhe und Abgeschiedenheit sucht, findet sie im zentral gelegenen ein km² großen wunderbar angelegten Stadtwald, der die Ortsteile Kühlungsborn Ost und West verbindet. Tanken sie bei einem Spaziergang entlang der Strandpromenade eine Brise frischer Seeluft auf und genießen Sie dabei den herrlichen Blick auf das blaue Meer. Parallel zur Strandpromenade kann man die wunderschönen Hotels, die sich wie eine Perlenkette aneinanderreihen, entlang der Ostseeallee bewundern. Hier verbindet sich der Charme der guten alten Zeit mit Komfort von heute. Weitere Informationen unter www.kuehlungsborn.de Mollis Lo(c)kschuppen Foto des Lockschuppens Wenn Sie am Bahnhof Kühlungsborn Ost aussteigen, sollten Sie unbedingt zuerst einen Blick in die Eisenbahn-Erlebnis-Gaststätte „Mollis Lo(c)kschuppen” werfen. Dort finden Sie ein ganz neues Ambiente in gemütlicher Atmosphäre, das nicht nur das Herz eines Eisenbahners höher schlagen lässt. Hier kann man auch ausgezeichnet die regionale Küche genießen. ( Van akinek a GÉPI fordítás nem megfelelő!) http://www.molli-bahn.de/im_Zug.37.0.html Im Gegensatz zu den einfachen Kunstledersitzen in den normalen Reisezugwagen, können die Gäste der Salonwagen auf roten Samtpolstern Platz nehmen. An den mit Lampen und Blumen geschmückten Holztischen können bis zu 28 Gäste pro Wagen sitzen und die gemütliche Atmosphäre genießen. An der Decke sind interessante Details wie die glänzenden Messinglampen und die traditionellen Oberlichter zu erkennen, die Wände zieren historische Fotos. Die Geschichte Der erste Salonwagen des Molli entstand anlässlich des 100. Molli-Geburtstages im Jahr 1986 durch den Umbau eines gedeckten Güterwagens. Aus einem weiteren Personenwagen wurde zehn Jahre später ein zweiter Salonwagen, so dass jetzt während des Sommerfahrplans in jeder Zuggarnitur ein bewirtschafteter Salonwagen mitfahren kann. http://www.molli-bahn.de/Kuehlungsborn_West.144.0.html A strand is könnyen megközelíthető, mivel a Balti-tenger az állomás csak körülbelül 10 percig. A három kilométer hosszú tengerparti sétány, ahol kibocsátás a Balti-hely, amely egyaránt járda kávézó és helyszíne a nyáron. További információk a következő webhelyre: www.kuehlungsborn.de Mit der Molli Bahn von Bad Doberan nach Kühlungsborn und retour. http://www.youtube.com/watch?v=iv9muUnO8lY Der Molli dampft durchs herbstliche Mecklenburg http://www.youtube.com/watch?v=VRUKRcc8NXY Mecklenburgische Bäderbahn Molli (HD) http://www.youtube.com/watch?v=9eFDZEUUmes 2010 Bäderbahn Molli http://www.youtube.com/watch?v=Msra9ldn2Pc Molli Bad Doberan - Bad Kühlungsborn August 1992 http://www.youtube.com/watch?v=X-7C2AEGRN8 Molli Bad Doberan http://www.youtube.com/watch?v=PmQDPmofIkI Bäderbahn "Molli" von Bad Doberan über Heiligendamm nach Kühlungsborn http://www.youtube.com/watch?v=plNS-aUQgjE Molli Pur: Von Kühlungsborn West nach Bad Doberan http://www.youtube.com/watch?v=TQyW0ZnaYZY Züge der Molli-Bäderbahn_Video anlässlich des Festes "100 Jahre Eisenbahn in Kühlungsborn" http://www.youtube.com/watch?v=EBot3wuThL4 Die Molli Bahn. http://www.youtube.com/watch?v=PNOW3Un1UGA Steam Train In Town / Die Molli Bäder Bahn http://www.youtube.com/watch?v=mcNrBY8VqGw Tamásbá |
Szerző: | Tamásbá [ 2013 okt. 23. - 14:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egy " egyszerű "vasút vonal! Zug der Fichtelbergbahn von Oberwiesenthal nach Cranzahl_Eisenbahnromantik http://www.youtube.com/watch?v=ciM45nsgTHg Züge der Fichtelbergbahn bei einer Kreuzung in Neudorf (Erzgebirge) http://www.youtube.com/watch?v=XYbmnkzi-o8 Zug der Fichtelbergbahn im Regen am BÜ in Kretscham-Rothenseh http://www.youtube.com/watch?v=ZTt9-zhSBhs Fichtelbergbahn http://www.youtube.com/watch?v=67y5A4_Wj40 Fichtelbergbahn http://www.youtube.com/watch?v=TEGU1JvaO1A Noch ein Tag an der Fichtelbergbahn http://www.youtube.com/watch?v=4pWkoXp0_TM 110Jahre Fichtelbergbahn http://www.youtube.com/watch?v=TKmYf9SJE5Y 100 Jahre Fichtelbergbahn http://www.youtube.com/watch?v=Nb86z9CMwn8 Fichtelbergbahn Eisenbahnromantik a Fichtelbergbahn. Egy szakaszon 17.35 km, élvezheti a csodálatos kilátást között Oberwiesenthal és Cranzahl. Legyőzni azt a módja annak, hogy a legnagyobb város Németországban 238 méter, 5 híd és viadukt Oberwiesenthal. Külön kezeli a kört a meghitt hangulatú büfé autó snack vagy kávé és sütemény. Májustól szeptemberig akkor is lehetősége van arra, hogy megtanulják a Erzgebirge egy másik kultúra egy négy órás esti program. A holdfényben utazási élményt változatos esti beleértve gőzvasút romantika, vezetett éjszakai túra, tábortűz, kézzel készített Erzgebirge zene, megáll a vacsora és az egyéb programpontok. http://www.fichtelbergbahn.de/erlebnis/ausflugstipps/ Fichtelbergbahn Lößnitzgrundbahn Weißeritztalbahn Kapcsolatot Oldaltérkép IM Group Contact HÍRMENETREND / TARIFASZOLGÁLTATÁSTAPASZTALATJÁRMŰ / TRACKSAJTÓ / MÉDIAPARTNEREK HÍR FABULOUS FAMILY NIGHT Izgalmas, humoros, és egy kicsit ijesztő, a mesés családi éjszaka a Fichtelbergbahn. Már egy kört a gőzmozdonnyal a töréspont Négy út felső Wiesenthal egy nagyon különleges hangulatot. Oberwiesenthal érkezett erősíti egy kiadós esti lakoma minden felnőttet és gyermeket, mielőtt a csoportosulás egy gyermek színház. A vetítés után a lámpát és a lámpa séta indul az egész Oberwiesenthal, majd visszamegy a négy út elég kényelmesen a vintage busz levest vezetékes. ADATOK | TÉNYEK Event 2013 26. Október 2013, 16.30 óra, amíg a 20.00 óra Szolgáltatások Steam vonattal a stop pont négy út Oberwiesenthal hozzáértés útmutató Vacsora köztük egy kis üdítő Stage programot kis LED éjszakai túra (hoz lámpák, lámpák a helyszínen) Utazás vintage Oberwiesenthal után négy út Találkozó Neudorf, töréspont Vierenstraße a Fichtelbergbahn (melletti Hotel Négy Road, négy Straße 18, Bécs), 16.30 óra Árak : Felnőtt: (15 év), 34,00 € Gyermek (4-14 év) 20,00 € Foglalási foglalás szükséges, és az ügyfélszolgálat, a felső állomás Wiesenthal hívja 151-0 037348 vagy lefoglalhatja van. Természetesen munkatársaink szívesen válaszolunk kérdéseikre. E-mail: info @ fichtelbergbahn.de Megjegyzések Az út egy egy látogatottsága 35 fő. A maximális létszám 51 fő. Fizetés előre. Ha a szám nem éri el, akkor fel kell hívni egy tartalék dátum vagy a számla összegét visszafizetjük Önnek. SZÓRAKOZTATÓBB A GŐZMOZDONY FICHTELBERGBAHN A rövidebb útlezárásokat (csak november 04-26) és 27 November, egy pár vonat a pályán több móka édesíti a gőzmozdonnyal a Fichtelbergbahn télen. Így a 27-től November 1008 és 1009, valamint a forgalomban, hogy a keskeny nyomtávú vasút út. http://www.sdg-bahn.de/ Tamásbá |
Szerző: | Tamásbá [ 2013 okt. 23. - 14:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
Tátrai villamosvasút. https://www.google.hu/search?q=A+t%C3%A ... 80&bih=650 A Wikipédiából, a szabad enciklopédia Tátrai villamosvasút Poprad, nádraží, Tez a Vysoké Tatry.JPG Működés Infrastruktúra-vállalat Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) Major üzemeltetők Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) Rendszer hossza Teljes 35 km (22 km) Villanyozott 35 km (22 km) Nyomtáv 1000 mm-es ( 3 láb 3 3 / 8 in ) méteres nyomtáv Teljes hálózat Villamosítás 1500 V DC Teljes hálózat Funkciók Legnagyobb magasság 1350 m (4430 ft) -on Štrbské Pleso Legalacsonyabb magasság 670 m (2200 ft) -on Poprad-Tatry [ hide ] térkép Diagram a vasút a Magas-Tátrában, beleértve a tátrai villamosvasút (piros és zöld vonalak). A tátrai villamosvasút ( szlovák : Tatranská elektrická železnica ), köznyelvben Tatra vasúti , egy villamosított (1500 V DC ) egy sáv keskeny nyomtávú vasút (1000 mm), a szlovák, a Tátra . Ez két részből áll: Poprad - Starý Smokovec - Štrbské Pleso (29,1 km) Starý Smokovec - Tatranská Lomnica (5,9 km) Tartalom [ elrejt ] 1. Előzmények 2. Hálózati térkép 3 Gallery 4 Lásd még 5. Referenciák 6 Külső hivatkozások Története [ szerkesztés ] Befejezése után a Kassa-Bohumín vasút 1871-ben és a Poprad - Kežmarok 1892-ben, a Magas-Tátra könnyebb volt elérni, és a turizmus kibővített, amely megfelelő elérhetőség. 1896-ban, a fogaskerekű vasút a Štrbské Pleso a Csorba -ben épült. Végül úgy döntöttek, hogy építenek egy villamosított, keskeny nyomtávú vasút a Starý Smokovec Poprad. Kezdték építeni 1906-ban, és a pálya-ben nyitották meg 1908-ban. A lábát Starý Smokovec Tátralomnic, hogy nyílt 1911-ben, és az utolsó részben Starý Smokovec a Štrbské Pleso-ben nyitották meg 1912-ben. Abban az időben, a vasút személyszállításra használt, valamint a teherszállítás. 1948-ban, a vasút volt államosították, 1950-1992-ben sikerült a csehszlovák Államvasutak és 1993 óta a vasút, a Szlovák Köztársaság . Az 1960-as évek második felében, a vasúti esett jelentős rekonstrukció előkészítése során a FIS északi világ Ski bajnokság 1970-ben, és 1970 óta csak az utas szolgáltatást. Elején a 21. században, a régi CSD Class EMU 89,0 vonatok épült CKD- ben a 1960-as években váltotta fel az új Stadler GTW ZSSK Class 425,95 motorkocsi. http://en.wikipedia.org/wiki/Tatra_Electric_Railway Perfect train in the mountains High Tatras http://www.youtube.com/watch?v=NanF-ELSK-A Úzkorozchodná elektrická dráha Trenčianská Teplá - Trenčianské T http://www.youtube.com/watch?v=2ywEaIYjhmg Tatranská elektrická železnica, Poprad Tatry http://www.youtube.com/watch?v=5TLIr_R3nyg A tátrai villamosvasút vonala még a Monarchia idején épült. Az 1897-ben megnyitott Csorbatói Fogaskerekű Vasút után 1908-ban elkezdődött egy Popráddal való közvetlen összeköttetés kiépítése is. A vonal 1912-ben készült el. Első pillanattól fogva villamos motorvonatok közlekedtek rajta. A vonalat 1965–1969 között felújították, mivel 1970-ben Csorbatón tartották a Sí-világbajnokságot. Ekkor kerültek a vonalra a prágai ČKD által gyártott „Tatra”-villamosok. A 80-as években a poprádi végállomást átépítették, azóta a szerelvények a Zsolna-Kassa fővonal fölötti peronról indulnak. 2000-től kezdve álltak üzembe a Stadler-ZOS Vrútky által gyártott új motorvonatok, ezzel egyidőben a régi Tatra típusú villamosokat fokozatosan kivonták a forgalomból. A 2004. november 19-én pusztító hatalmas orkán a villamosvonalra is súlyos károkat mért. A sínekre eső fák több szakaszon megsemmisítették a felsővezetéket és a tartóoszlopokat. Fél éven keresztül pótlóbuszok közlekedtek Ótátrafüred és Csorbató között. A helyreállítási munkálatok során 300 oszlopot kellett újra felállítani. Vonalak Tatranské Električky http://www.youtube.com/watch?v=uUV7Y4f0WCI Die Schmalspurbahn in der Hohen Tatra / TEŽ (10.-12.11.2010) http://www.youtube.com/watch?v=9wvS4xsrJ6Q Kométa Tatranská Polianka - Štrbské Pleso http://www.youtube.com/watch?v=vWjHpDB986U TATRY: STOROČNÚ KOMÉTU CHCÚ OŽIVIŤ http://www.youtube.com/watch?v=uKEnHPY1_lk Verejna zbierka pre elektricku KOMETU http://www.youtube.com/watch?v=Wf9Y3K4L-4c Elektricka typu K2 - rozlucka v sobotu 30.01.2010.mpg http://www.youtube.com/watch?v=omG6GJY6zog ELEKTRIČKY V TATRÁCH: ŽELEZNIČNÉ KOCÚRKOVO http://www.youtube.com/watch?v=sR8pZzahGyI _______________________________ Zubačka Vysoké Tatry - Štrba - Štrbské Pleso http://www.youtube.com/watch?v=Y4-frisgviY Zubačka Štrba - Štrbské Pleso http://www.youtube.com/watch?v=xlsRJk2nMx8 Die Zahnradbahn in der Hohen Tatra / Ozubené soukolí ve Vysoký http://www.youtube.com/watch?v=L3tad9Iwm5M Tatranská železnica http://www.youtube.com/watch?v=6cMa7sn7lao A régi fogaskerekű[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése] A Kassa-Oderberg vasútvonal 1871-es megnyitásával a Magas-Tátra vasúttal is elérhetővé vált, ennek következtében pedig a turizmus rohamos fejlődésnek indult. A Riggenbach-rendszerű fogaskerekű vasutat Várnai Emil tervezte meg, amely a csorbai vasútállomást kötötte össze a csorbatói üdülőhellyel. A magyar hatóságok 1895-ben engedélyezték az építkezést, és egy évvel később, 1896. július 30-án megindult a forgalom. A fogaskerekű vasút kezdetben csak a nyári és téli főszezonban közlekedett, ősszel és tavasszal szünetelt a forgalom. 1924-ben a Csehszlovák Vasút tulajdonába került. A közúti forgalom növekedésével (1926-ban párhuzamos autóbuszjárat indult, rövidebb menetidővel) és az 1912-ben megnyitott villamosvonal miatt a fogas fokozatosan veszített jelentőségéből. A csökkenő népszerűség miatt a fogaskerekű hamar veszteségessé vált. Az utolsó üzemnapja 1934. augusztus 14. volt, ezt követően a járműveket selejtezték, a pályát elbontották. Egyedül a felső állomás épülete maradt hírmondónak, melyet vendéglőként használtak tovább.[1] A vonalon két gőzmozdony teljesített szolgálatot, melyeket a floridsdorfi mozdonygyár készített. Hasonló mozdonyok üzemelnek a mai napig a tiroli Achenseebahn fogaskerekű vasúton. Az új fogaskerekű[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése] Az 1970-ben Csorbatón megrendezendő sívilágbajnokság kapcsán merült fel 1968-ban a fogaskerekű vasút újjáépítésének gondolata. Az új, Abt-rendszerű vasúton 1970. február 12-én indult meg a forgalom. A korábbi nyomvonal kétharmada megmaradt a régi, egyharmadát viszont újratervezték. A csorbai végállomáson új csarnokot építettek, amely egyúttal a járművek tárolására is szolgál. Az újjáépített vonalat 1500 V egyenárammal villamosították, a 3 motorvonatot a svájci Winterthurban gyártották. A szerelvények egy motorkocsiból és egy vezérlőkocsiból állnak, csak egyik oldalon vannak ajtajaik. A járműveket kiválóan karbantartják, a 40 éves vonatok még ma is teljesen újszerűek. http://hu.wikipedia.org/wiki/Csorbat%C3 ... Vas%C3%BAt http://iwiw.hu/i/klub/utazas/Magas-Tatr ... ka-1004901 Mindkettővel többször utaztam. Tamásbá |
Oldal: 1 / 4 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |