SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 09. - 20:02

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 125 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 21. - 19:45 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

A Volksplane épülésében most már egyre látványosabb részek jönnek,
a jó sok számolgatás, rajzolgatás eredménye kezd alakot ölteni és
ilyenkor a munka is egyre gyorsabban megy, minden amit elkészítek
és felszerelek a gépre látványosan javíja a külalakot.

Ma készítettem egy szép kis futóművet. Kiéltem lakatosi hajlamaimat
(pedig ezt a szakmát hogy utáltam a technikumban) 0,25-ös
kemény alulemezből (ofset lemez) elkészültek a külső futószárak a
támasztók és a keréktengelyek 0,8 mm-es acélból vannak. A két
támasztó keresztezésévél rézszállal átbandázsolva és lágyforrasztva.
A támasztók alulemezre felfekvésénél ragasztással vannak rögzítve. Az
egész kóceráj 2 gramm :!: :!: és igen erős rugalmas szerkezet. Persze
csak ilyen 70-90 grammos masinákhoz használható.

Kép

És így néz ki felszerelve a gépre:

Kép

A két kerék "gyári" CO2 modelleről van, egy régi Igra L-60 Brigadyr-ról,
de nem vagyok megelégedve vele, mert elég nehezek, így szerintem
csinálok hozzá valami könnyebbet. (a nehézen 3 gramm értendő,
párban)

Így nézünk most ki:
Kép
Kép

Felraktam a mérlegre, és így motor meg orrburkolat nélkül 42 gramm.
A burkolat kb. 5 gramm a motor 32 a lakkozás+dekor olyan 3-4.
tehát a vége ezek szerint 83 gramm :? szóval muszály lesz könnyebb
kereket kreálni.

Folyt. Köv...

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 21. - 23:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hmmm, nem lehetne valahogy azt a törzset kikönnyíteni? Rengeteg sok fa van benne...


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 22. - 0:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
molnar attilla írta:
Hmmm, nem lehetne valahogy azt a törzset kikönnyíteni? Rengeteg sok fa van benne...


A látszat csal :D Ez az egész 1 mm "vastag" balsa. Csináltam ebben a
méretben egy törzsimitációt ezzel a technikával és pókhálósan is. A
lécezett, japánpapíros lakkozott törzs kb. 10-15%-al nehezebb volt.
A törzs a szerelt farokfelületekkel 17 gramm, és ez egy 436 mm hosszú
repülőgép (a függélyek között), tehát azért annyira nem kicsi. Azért
is választottam a Volksplane-t ennek az építési technikának a
kipróbálására, mert az is ilyen deszkatörzsű eredetileg és így
még a scale jelleg is megvan az építésben is. Persze választhattam volna
az L-2 ROMA-t is, az is ilyen deszka építés, de azt már GYR kolléga
olyan mesteri módon megépítette, hogy ahhoz már nincs mit hozzátenni.

A másik gond, hogy a gép össztömegének közel a fele lesz a motor, így
a megfelelő súlyponthelyzet kialakítása végett még valószínűleg súlyt is
kell tenni a farokrészbe. Ha könnyebb lenne a törzs akkor mégtöbb
súly kéne a farokba, és akkor ugyanott vagyunk.

Amúgy így ránézésre tényleg elég tömbszerűen néz ki :D de ez
nagyon megtévesztő.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 22. - 10:13 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Attila!

Na találtam valami érdekeset. A tisztán balsa építésű Jodel BEBE
tömegadatait.

Ez a gép:
Kép

Méretei kb. ugyanakkorák mint az én Néprepülőgépemé. A leírásban
az alábbi szerepel:

Törzs bevonás előtt 22 gramm, bevonva 32 gramm :!: :!:
A Volksplane lakkozás előtt 17 gramm lakkozva max 20 lesz.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 22. - 11:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hmm, ezek után megmérem a készülő piper cub törzsét (igaz, azon még nincs fenn a kerék)... A vezérsíkok beleszámítanak?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 22. - 12:53 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Attila!

Igen beleszámítanak. De ami igazán elviszi a súlyt az a japánpapír
és a lakk. Rétegenként 1-1,5 gramm a lakk és alaphangon is 3
reteg kell a papírra, hogy jó legyen.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 22. - 21:58 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Igencsak szépek lettünk ma :D Az építési részletek (időleges)
mellőzésével, csak néhány "demonstrációs" fotót mutatok:

Kép
Kép

A kék orr rész még picit foltos, mert hiányzik az utolsó réteg festék,
de hát sajnos az én kedvemért sem hajlandó gyorsabban száradni
ez az acryl. :? Pedig jó vastag levegőt állítottam a szórópisztolyon.

De ha már orr rész, akkor itt egy fotó, hogy miként is lehet majd
hozzáférni a motorhoz és a tankhoz.
Kép

És most jön a lényeg :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Gép+motor+légcsavar egyszerre a mérlegen:
Kép

Na és mit mutat? 79 gramm
még jó, hogy 80 grammra terveztem a repképes tömeget. Na jó a
szélvédő még hiányzik, de ez már biztos belefér az 1 grammba.

Na hogy tetszik :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Hétvégén teszek bele mocikát is, már el is kezdtem összrakni egy
jó kis MODELA 027-est ami majd reményeim szerint a magasba
emeli a kis néprepcsit. Sajna a mellé rakott mocika egy másik
gépecskének a szive.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 22. - 22:41 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ja és még valami:

Minden rajza megvan CAD-ban a gépnek ha valakit érdekelne a dolog.
A rajzok egészen az egyes alkatrészekig le vannak bontva, hogy
oldószeres , másolós technikával fel lehessen vinni a balsára.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 23. - 10:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZIA SRY!

Nagyon tetszik a géped,és engem érdekelnének a rajzok.Sikerült szereznem co2 motort.Vatta új modela régi számlájával,dobozában.Mikor megkaptam,hát biztos ismered az érzést.

agina


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 24. - 21:27 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
agina írta:
SZIA SRY!

Nagyon tetszik a géped,és engem érdekelnének a rajzok.Sikerült szereznem co2 motort.Vatta új modela régi számlájával,dobozában.Mikor megkaptam,hát biztos ismered az érzést.

agina


Szióka!

Csak gratulálni tudok a beszerzéshez, igazán szerencsés vagy. :D

A gépről készült kb. 50 rajz. Ennek a fele sem kell a végeredményhez,
és némikép emberi fogyasztásra alkalmassá kell tenni őket. TCW
(turbocad) állományokkal tudsz mit kezdeni? Ebben van az egész.
Aztán még légszíves mond meg mivel kezdenél? Szárny-törzs stb....
mert akkor onnan kezdem el rendbeszedni a rajzokat. Van egy
sajátságos rajzolási módszerem amin rajtam kívül senki nem igazodik
el, de szerencsére könnyen közérthetővé lehet tenni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 24. - 22:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZIA!

Szerintem menni fog ez a formátum.Találtam róla egy két fotót,rajzot,valahogy csak kisakkozom.Szerintem a törzsel kellene kezdenem az építést,aztán szépen lassan a szárny és a többi.Nagyon tetszett a futó is amit csináltál a géphez.a motort meg azóta is csak nézegetem,és csodálom.Nem gondoltam hogy sikerül még vásárolnom belőle egy ilyen bontatlan új darabot.A rajzokat előre is köszönöm.További jó építest a géphez,gyönyörű repülő.

agina


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 24. - 23:54 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Indul a nagy rajzözön :D

Elsőnek akkor a törzsdoboz alkatrészei:
Kép

És innen meg le is tölthető a CAD rajz:
http://www.sry.atw.hu/volksplane/EvansVP001.TCW

A törzsdoboz építésének menete. Először fel kell másolni a rajzokat a
megfelelő anyagokra, ügyelve a szálirányokra. A rajzmásolás
leírása itt: http://users.atw.hu/sry/mu6.htm
Aztán kivágni és megcsiszolni az alkatrészeket.

Először a törzs felső lemezét (1) kell letűzni az építődeszkára.
Kép

És mellé ragasztani a jobb oldali oldalfalat (8 ) Az oldalfalat csak a 2. és
3. törzskeret között szabad odaragasztani a többi helyen egyenlőre nem.
Az oldalfal derékszögben álljon a felső lemezre.

Kötés után be lehet állítani a 2. és a 3. törzskereteket /(3) (4) számú alkatrészek/.
Kép

majd a másik oldalfalat is (9), de ezt is csak a 2-3 törzskeretek között
szabad felragasztani, na meg persze a törzskeretekhez is oda kell kötni.
Ezt követően jöhet a szárnyfelfekvő alsó burkoló panel (10). Ezt rá
kell szorítani a törzs alján lévő ívre a kötés ideje alatt.

Kép

folyt. köv.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 25. - 17:49 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia, Sry!
Na, méricskéltem egy kicsit a Piper-en, folytatandó a vázszerkezet és a lapszerkeszet összehasonlítását.

Most a váz (kerekek és orrkúp nélkül, de vezérsíkokkal) borítás nélkül éppen 12,97 gramm. Borítva a jelek szerint ez is vagy 3 deka lesz. Azt hiszem, az alapvető különbség a Piper meg a Jodel BEBE között az, hogy a BEBE sokkal komplexebb szerkezet, emiatt több léc is kell bele, meg ragasztóból is több. (Talán a felülete is nagyobb a törzsnek, lévén hengeresebb.)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 25. - 22:02 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
SZIA SRY!

Nagyon köszönöm a rajzokat,és az építési leírást.Boldogulok a rajzal is úgyhogy szépen lassan elkezdem az építést.Ha kész a törzs fölrakom a fotókat is,és jöhet a többi rajz.

agina


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 26. - 8:16 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia Attila!

Egész jók az adatai a Pipernek! A borítással még biztos fel fog menni
rá egy jó adag súly, de ezt nem lehet megkerülni. Neked milyen
mérleged van, hogy ilyen századig tört adatokat tudsz mérni? Nekem
sajna egy jó 8 éves Shoenle van, és az csak 1 g pontosságú, igaz a
maga idejében óriási dolog volt egy ilyen mérleg (és kegyetlen drága),
de ma már nem igazán versenyképes.

A Piper ha jól emlékszem tiszta balsa építés ?? Ez csak azért érdekel,
mert át akarom tervezni a Jak-12A-t is és kiváltanám a fenyő és
rétegelt lemez alkatrészeket könnyebbekre. Ha balsa a Piper érdekelne
a hosszanti törzslécek keresztmetszete.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 125 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség