SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
TU-134 kérdés http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=29&t=576 |
Oldal: 1 / 1 |
Szerző: | user_25 [ 2008 aug. 16. - 16:54 ] |
Hozzászólás témája: | TU-134 kérdés |
Kedves Mindenki! Nem tudtam eldönteni, hogy hol tegyem fel ezt a kérdést, aztán végül itt kötött ki, hátha kapok választ. A kérdés a következő: jártunk a családdal a Szolnoki Repülőmúzeumban, ami fantasztikusan jó volt, és egyebek közt volt ott egy TU-134 is. Ezt közelebbről szemügyre véve azt tapasztaltam, hogy a pilóta+segédpilóta üléseken kívül a gép orrában volt egy harmadik hely, ami elég kényelmetlennek látszott, viszont meglehetősen jó panorámát nyújthatott az ott ülőnek, lévén hogy konkrétan az orrkúpban volt Úgy hívták, hogy "navigátor". Kérdés, hogy mit csinált ott az a jóember? Mert azt, hogy a TU-134-et egy, az orrban ülő ember navigálta, és ő kiabált, hogy "kicsit balra" meg "még fel", hát szóval ezt nehezen tudom elképzelni Nos? |
Szerző: | pollen [ 2008 aug. 16. - 18:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hali! Szokjad meg a gondolatot. De majd egy hozzáértő biztos elmeséli a dolgot. |
Szerző: | user_25 [ 2008 aug. 17. - 0:27 ] |
Hozzászólás témája: | |
pollen írta: Hali! Szokjad meg a gondolatot. De majd egy hozzáértő biztos elmeséli a dolgot. ) Szokom, szokom, de azért elég fura, úgyhogy várom a profikat |
Szerző: | airfoil6205 [ 2008 aug. 17. - 11:34 ] |
Hozzászólás témája: | |
Bombázótiszt? |
Szerző: | user_6 [ 2008 aug. 17. - 11:40 ] |
Hozzászólás témája: | bombázótiszt |
Persze, a TU 134 eredetileg bombázónak készült. Csak ki kell szedni az üléseket, flex-szel kivágni az ajját' beszerelni a bombavetőt és már kész is. Azé' tudnak ezek az orosz mérnökök nem? |
Szerző: | airfoil6205 [ 2008 aug. 17. - 11:45 ] |
Hozzászólás témája: | |
http://www.airliners.net/photo/Interflu ... OLEAN_MODE))_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=65&prev_id=1360789&next_id=1360111 Navigátor. http://www.aeronautics.ru/archive/vvs/tu134-01.htm |
Szerző: | user_6 [ 2008 aug. 17. - 12:00 ] |
Hozzászólás témája: | navigátor |
Nem tudom, de nem szívesen töltenék el 10 percnél többet abban a székben. Vagy nevezzük inkább sámlinak? |
Szerző: | user_25 [ 2008 aug. 17. - 18:44 ] |
Hozzászólás témája: | |
Aha. Tehát a polgári változatban ezek szerint nem is ült ott senki? |
Szerző: | sry [ 2008 aug. 17. - 20:49 ] |
Hozzászólás témája: | |
Dehogynem ül! Ott ücsörög a navigátor -rádiós. Bejutni az orrba elég kegyetlen mutatvány, de kijutni mégnehezebb. A kistuskó pilótafülkéje elég szűk és csak két személyes (mármint fenn). Ezért valahova el kellett suvasztani szerencsétlen rádiós-navigátort, ezért száműszték a nóziba. Ha az ember megnézi a korabeli és elődtípusok hasonló munkahelyeit, mindenhol kényelmesebb megoldással találkozunk, egészen az Il-18 fejedelmi kényelmétől a Li-2 szűkös rádiós ficakjáig. A bejutás úgy néz ki, hogy a főpilóta könyökénél lévő radarmonitort fel kell hajtani, majd fél-négykézláb, kúszó mutatvánnyal le lehet jutni az orrba. Először ezt látjuk: http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3469952 Tehát nagyjából semmit. Viszont hamar sikerül beverni a fejünk és lahorzsolni a derekunk. Miután hosszászokik az ember szeme a derengő fényhez : http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3469950 Balra rádió adó-vevők, jobbra fenn egy kazal biztosíték, előtte a radar monitorja (jó kis sárga forforlumineszcens ketyere) Látszik a munkahely székének teteje is. A lábak kinyújtóztatása elég reményetelen feladat 170 cm testmagasság felett. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/3469947 Ez meg a panoráma visszanézve a pilótafülke felé. Látszik két oldalt a két pilótaülés széle majdnem középen meg a felhajtott radarmonitor. Ezt kifelé mászva tökéletesen le lehet fejelni Vannak még képeim erről az érdekes részéről a Tu-134-nek, és én befértem, pedig nem vagyok minimanó. Azt nem mondom, hogy kényelmes volt, de elviselhető. Persze több óra repülőút után biztosan mást mondanék. üdv.:SRY |
Szerző: | user_25 [ 2008 aug. 19. - 21:13 ] |
Hozzászólás témája: | |
Hűűűűűű Köszönöm, köszönöm!!! Nagyon érdekes volt! |
Szerző: | user_18 [ 2008 aug. 21. - 20:11 ] |
Hozzászólás témája: | |
Valahol olvastam, hogy az alap koncepciót valóban katonai felhasználásra szánták, csak polgárosodott. Így örökölte a bombázó repülőkre jellemző első részt. Ha meg már ott van, akkor szegény navigátort besuvasztották oda. A szovjet technika amúgy sem "felhasználó" barát. Az, hogy a polgár hogy érzi magát, hogy fér el az "nicsevó". Lehet, hogy egy azon gyártó soron épültek katonai verziók is. Egyébként minden szovjet polgári járművön, ami hadi vonalon is használható, tetten érhető, hogy előkészítették a gyors militarizálásra. Például a mára eltűnt nyolc hengeres V-8 as benzin motorral hajtott -eredeti FORD koppintás- ZIL típusú teherautók alváza úgy nézett ki, mint a jobban beért Trappista sajt. A sok furatnak célja volt. Mozgósításkor -a Volánok és termelő szövetkezetek teherautóinak voltak katonai beosztásai is. Erre példa az 1968-as második felvidéki bevonulásunk is. A mozgósított járművek vagy eredeti felépítménnyel vonultak be, vagy a szovjet tervezők elgondolása szerint, különféle konténerek, emelő gépek, rakéta sorozatvető, légvédelmi gépágyú, ágyú vontató és még sok más katonai szerkezet szerelhető fel az alvázra. |
Oldal: 1 / 1 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |