SRY MODELLEZŐ FÓRUMA
http://users.atw.hu/sryforum/

Klemm KL25
http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=26&t=1834
Oldal: 1 / 3

Szerző:  jj [ 2011 jún. 24. - 9:54 ]
Hozzászólás témája:  Klemm KL25

A gép:

1928-ban készült, egyike volt az első túra és sportgépeknek. Megbízható, kiforrott és barátságos gép. Magyarországon is ez volt az egyik első túragépnek használt repülő.
V és csillagmotoros kivitelben is készült.

(A képen látható példány boxer-motoros és a farokcsúszó helyett kormányozható farokfutó is került rá. Ez a modellen is lesz, a könnyebb földi manőverezhetőség kedvéért. Itt mintha az orr is kissé meg lenne nyújtva, talán a beépített motor tömege kisebb és így súlypontilag előbbre kellett tenni?)

Kép



A modell alapjául szolgáló terv:

http://www.orgtech.t-online.hu/klemm25.jpg

Mivel a terv nem modellterv, így a választandó szárnyprofil kérdéses volt. Némi vívódás és konzultáció után a választott szárnyprofil 15%-os Clark Y lett. (Az alap Clark Y kb 11%-os) A ducisított változat a hasonló méretű és jellegtű gépeknél már több helyen bevált, mivel a nyugodt, stabil repülés és nem a sebességhajhászás a cél.

A modell:

Szárnyfesztáv 180cm
Motor 580W-os kefétlen, Welgard C35/48/05 890-es KV
Légcsavar: GraupnerCamProp 12/6"
Felszálló össztömeg(?) 1.5-1.8 Kg (Majd kiderül...)
Tervezett áramfogyasztás 20-22A
Akku 3s LiPo 4000mAh
Tervezett motoros rep. idő: 15-20 perc


Csillagmotoros változat:

Kép

jj

Szerző:  sry [ 2011 jún. 24. - 9:58 ]
Hozzászólás témája: 

Üdv.

Nekem van egy komlett eredeti Klemm-25 rajzkészletem. Német kiadású
modell, többlapos. Biztos, hogy újra akarod rajzolni, nem lenne jó egy
kész rajz :roll: :roll: :twisted: :twisted: :twisted:

Üdv.: SRY

Szerző:  jj [ 2011 jún. 24. - 10:03 ]
Hozzászólás témája: 

Ufff...

Köszi, nem lenne rossz, ha be tudnád scannelni. (Vagy ha lenyúlhatnám valahogy.)
Mindenképpen tanulságos lenne.

Esetleg júli 5-én nem jössz Bánkra a tóhoz a hajókázó VB megnyitónapjára? Szerintem kényszer-szabadságold magad és találkozzunk ott!

jj

Szerző:  sry [ 2011 jún. 24. - 12:31 ]
Hozzászólás témája: 

Megkeresem a rajzot, megnézem mekkora, aztán csak megoldjuk valahogy
:roll: :roll: :roll: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Szerző:  sry [ 2011 jún. 24. - 17:52 ]
Hozzászólás témája: 

Ezt kár volt megígérni :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

előszedtem egy régi tervrajzos dobozt.........ezzel el is ment a délután .....
Találtam olyan , hogy AVIA B-534 jó nagy robbanómotoros modell
rajzkészlet. Aztán egy Brandenburg kétfedeles rajzkészlete és hasonló
szépségek, amikkel órákig el lehet lenni.

Na de megvan a Klemm L 25 d rajzai is. A rajzok két A/1 rajz , ajánlás
szerint 3,2 ccm-es motorhoz tervezett R/C modell. A fesztán 1700 mm
(szóval neked tervezték JJ :twisted: :twisted: )

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/15693593

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/15693594

Arányok érzékeltetése miatt rátettem egy CD borítót a rajzra:
Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/15693595

Szóval nem kicsi :roll: :roll: :roll: :roll:

Jópár évvel ezelőtt vettem ezt a rajzot, és ügyebár én el nem adok
semmit ami papírból van, így nincs más hátra kedves JJ Kolléga
kénytelen leszel lemásoltatni valami copy-shop-ban.

Üdv.: SRY

Szerző:  jj [ 2011 jún. 29. - 21:42 ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok Uraim!

A héten nem tudtam annyit haladni a géppel, amennyit szerettem volna, csak néhány apró rész készült el :lol: :lol: :lol:

Kép

jj

Szerző:  Tamásbá [ 2011 júl. 01. - 13:40 ]
Hozzászólás témája: 

A leg lényegesebb rész már megvan!
Nekem is repült ilyen CO modellben és elvitték Amerikába mindenestűl együtt.
Meglátod milyen jó aerodinamikai megoldás ilyen viszonylag lassú gépeknél ez a szányvégig érő csűrő.

A szárny beépítésnél kell egy kicsi figyelemmel lenni, az állásszög vonatkozásában.
De én nem féltem " jj " mestert ebben a tekintetben sem!
További jó modellezést.

Tamásbá

Szerző:  jj [ 2011 júl. 03. - 16:15 ]
Hozzászólás témája: 

Köszönet a jó kívánságokért!

Igen, a szárny érdekes. Van egy középső, fix elem, a két külső szárnyfél ehhez képest 3 fokban kell felfelé álljon. A szállíthatóság okán itt lesz bontható a szárny, pontosan beállított alu csövekkel és tömör karbon "chesterton" rudakkal. (a képen nincs összedugva a három szárnyrész, de a fittingek már precízen a helyükre kerültek és műkszenek)

Tényleg kíváncsi vagyok a repülésére, másfél éve egy komolyabb modellszimulátorban találkoztam a géppel és ott tényleg megkapó volt a kezes lassúsága és kényelmes irányíthatósága.

Mára a törzs szerkezete is elkészült, hamarosan teszek fel róla képet.

jj

Szerző:  jj [ 2011 júl. 04. - 22:31 ]
Hozzászólás témája: 

Elkészült a törzs szerkezeti váza, a magassági és oldalkormány szervók foglalata, a szárny törzshöz rögzítése és a főfutók.

Jöhet a balza borítás és a fóliázás.

Kép

Kép

jj

Szerző:  jj [ 2011 júl. 07. - 22:07 ]
Hozzászólás témája: 

Egy kis haladás az építésben:

Motor rögzítés, eltávolítható burkolatelemek, magassági és oldalszervók:
Kép


Vezérsíkok, vászonszerű vasalható fóliával burkolva, zsanérozva:
Kép

Itt tartunk most:
Kép

Kép

Az orr-burkolat PET palackból lesz gipsz formára zsugorítva, ezüst festéssel.

Jó lenne, ha a hétvégén be lehetne repülni, szép az idő...

jj

Szerző:  user_6 [ 2011 júl. 08. - 10:12 ]
Hozzászólás témája:  Klemm

Nézegetem az épülő gépeket, és lassan kezdek kétségbe esni...
Belekezdtünk ezekbe az FPV fejlesztésekbe, ami úgy látszik végtelen ciklust jelent.
Nem marad tőle időm a rendes modellezésre.
Tele a munkaasztalom elektronikával, és nem fér el egy darab balsa se.
Ti meg építitek a szebbnél szebb gépeket, és csöpög a nyálam. :cry:

Szerző:  jj [ 2011 júl. 12. - 16:43 ]
Hozzászólás témája: 

Folytatás:

Rugókkal csillapított kormányozható farokfutó:
Kép

A fóliavasalás eredménye:
Kép

Az orrburkolat fa-pozitívja. Végül is a legnagyobb PET palack is kicsinek bizonyult a formához, így jött az üvegszövet epoxival és kész az orrburok idom:
Kép

A végeredmény a repkész darab:
Kép

Most érkezett meg a szokásos berepülés előtti tipródás, félelmek és kétségek. Ha rászánom magam, holnap kora reggel indul a madár.

A végleges össz. felszállási tömeg 1560g lett! Tényleg baromi könnyűre sikeredett, de a gép szilárdsága is jónak tűnik. Holnap minden kiderül, élesben...

jj

Szerző:  user_6 [ 2011 júl. 12. - 19:15 ]
Hozzászólás témája:  Klemm

Ez is nagyon jól néz ki.
Jó lenne élőben látni a gépeidet, igényes, szép munkák.

Szerző:  sry [ 2011 júl. 13. - 13:58 ]
Hozzászólás témája: 

Szuper lett!

A motorbucit pozitívnak kented ki?

Üdv.: SRY

Szerző:  Tamásbá [ 2011 júl. 13. - 15:24 ]
Hozzászólás témája: 

Igen tisztelt berepülő stáb-pilóta!
Talán még idejében van:

1 Mindkét csürő alaphelyzetben fel legyen huzatva úgy 1 fokot, tehát mérés nélkűl EGY KICSIT.

2 Magassági trimmel EGY NAGYON KICSI FELHÚZATÁS.

3 A súlypont a megfelelő helyen legyen.

Ok! És már repül is!

Oldal: 1 / 3 Időzóna: UTC + 1 óra
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/