SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Klemm KL25 http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=26&t=1834 |
Oldal: 1 / 3 |
Szerző: | jj [ 2011 jún. 24. - 9:54 ] |
Hozzászólás témája: | Klemm KL25 |
A gép: 1928-ban készült, egyike volt az első túra és sportgépeknek. Megbízható, kiforrott és barátságos gép. Magyarországon is ez volt az egyik első túragépnek használt repülő. V és csillagmotoros kivitelben is készült. (A képen látható példány boxer-motoros és a farokcsúszó helyett kormányozható farokfutó is került rá. Ez a modellen is lesz, a könnyebb földi manőverezhetőség kedvéért. Itt mintha az orr is kissé meg lenne nyújtva, talán a beépített motor tömege kisebb és így súlypontilag előbbre kellett tenni?) A modell alapjául szolgáló terv: http://www.orgtech.t-online.hu/klemm25.jpg Mivel a terv nem modellterv, így a választandó szárnyprofil kérdéses volt. Némi vívódás és konzultáció után a választott szárnyprofil 15%-os Clark Y lett. (Az alap Clark Y kb 11%-os) A ducisított változat a hasonló méretű és jellegtű gépeknél már több helyen bevált, mivel a nyugodt, stabil repülés és nem a sebességhajhászás a cél. A modell: Szárnyfesztáv 180cm Motor 580W-os kefétlen, Welgard C35/48/05 890-es KV Légcsavar: GraupnerCamProp 12/6" Felszálló össztömeg(?) 1.5-1.8 Kg (Majd kiderül...) Tervezett áramfogyasztás 20-22A Akku 3s LiPo 4000mAh Tervezett motoros rep. idő: 15-20 perc Csillagmotoros változat: jj |
Szerző: | sry [ 2011 jún. 24. - 9:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Nekem van egy komlett eredeti Klemm-25 rajzkészletem. Német kiadású modell, többlapos. Biztos, hogy újra akarod rajzolni, nem lenne jó egy kész rajz Üdv.: SRY |
Szerző: | jj [ 2011 jún. 24. - 10:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ufff... Köszi, nem lenne rossz, ha be tudnád scannelni. (Vagy ha lenyúlhatnám valahogy.) Mindenképpen tanulságos lenne. Esetleg júli 5-én nem jössz Bánkra a tóhoz a hajókázó VB megnyitónapjára? Szerintem kényszer-szabadságold magad és találkozzunk ott! jj |
Szerző: | sry [ 2011 jún. 24. - 12:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Megkeresem a rajzot, megnézem mekkora, aztán csak megoldjuk valahogy |
Szerző: | sry [ 2011 jún. 24. - 17:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
Ezt kár volt megígérni előszedtem egy régi tervrajzos dobozt.........ezzel el is ment a délután ..... Találtam olyan , hogy AVIA B-534 jó nagy robbanómotoros modell rajzkészlet. Aztán egy Brandenburg kétfedeles rajzkészlete és hasonló szépségek, amikkel órákig el lehet lenni. Na de megvan a Klemm L 25 d rajzai is. A rajzok két A/1 rajz , ajánlás szerint 3,2 ccm-es motorhoz tervezett R/C modell. A fesztán 1700 mm (szóval neked tervezték JJ ) http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/15693593 http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/15693594 Arányok érzékeltetése miatt rátettem egy CD borítót a rajzra: http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... d/15693595 Szóval nem kicsi Jópár évvel ezelőtt vettem ezt a rajzot, és ügyebár én el nem adok semmit ami papírból van, így nincs más hátra kedves JJ Kolléga kénytelen leszel lemásoltatni valami copy-shop-ban. Üdv.: SRY |
Szerző: | jj [ 2011 jún. 29. - 21:42 ] |
Hozzászólás témája: | |
Sziasztok Uraim! A héten nem tudtam annyit haladni a géppel, amennyit szerettem volna, csak néhány apró rész készült el jj |
Szerző: | Tamásbá [ 2011 júl. 01. - 13:40 ] |
Hozzászólás témája: | |
A leg lényegesebb rész már megvan! Nekem is repült ilyen CO modellben és elvitték Amerikába mindenestűl együtt. Meglátod milyen jó aerodinamikai megoldás ilyen viszonylag lassú gépeknél ez a szányvégig érő csűrő. A szárny beépítésnél kell egy kicsi figyelemmel lenni, az állásszög vonatkozásában. De én nem féltem " jj " mestert ebben a tekintetben sem! További jó modellezést. Tamásbá |
Szerző: | jj [ 2011 júl. 03. - 16:15 ] |
Hozzászólás témája: | |
Köszönet a jó kívánságokért! Igen, a szárny érdekes. Van egy középső, fix elem, a két külső szárnyfél ehhez képest 3 fokban kell felfelé álljon. A szállíthatóság okán itt lesz bontható a szárny, pontosan beállított alu csövekkel és tömör karbon "chesterton" rudakkal. (a képen nincs összedugva a három szárnyrész, de a fittingek már precízen a helyükre kerültek és műkszenek) Tényleg kíváncsi vagyok a repülésére, másfél éve egy komolyabb modellszimulátorban találkoztam a géppel és ott tényleg megkapó volt a kezes lassúsága és kényelmes irányíthatósága. Mára a törzs szerkezete is elkészült, hamarosan teszek fel róla képet. jj |
Szerző: | jj [ 2011 júl. 04. - 22:31 ] |
Hozzászólás témája: | |
Elkészült a törzs szerkezeti váza, a magassági és oldalkormány szervók foglalata, a szárny törzshöz rögzítése és a főfutók. Jöhet a balza borítás és a fóliázás. jj |
Szerző: | jj [ 2011 júl. 07. - 22:07 ] |
Hozzászólás témája: | |
Egy kis haladás az építésben: Motor rögzítés, eltávolítható burkolatelemek, magassági és oldalszervók: Vezérsíkok, vászonszerű vasalható fóliával burkolva, zsanérozva: Itt tartunk most: Az orr-burkolat PET palackból lesz gipsz formára zsugorítva, ezüst festéssel. Jó lenne, ha a hétvégén be lehetne repülni, szép az idő... jj |
Szerző: | user_6 [ 2011 júl. 08. - 10:12 ] |
Hozzászólás témája: | Klemm |
Nézegetem az épülő gépeket, és lassan kezdek kétségbe esni... Belekezdtünk ezekbe az FPV fejlesztésekbe, ami úgy látszik végtelen ciklust jelent. Nem marad tőle időm a rendes modellezésre. Tele a munkaasztalom elektronikával, és nem fér el egy darab balsa se. Ti meg építitek a szebbnél szebb gépeket, és csöpög a nyálam. |
Szerző: | jj [ 2011 júl. 12. - 16:43 ] |
Hozzászólás témája: | |
Folytatás: Rugókkal csillapított kormányozható farokfutó: A fóliavasalás eredménye: Az orrburkolat fa-pozitívja. Végül is a legnagyobb PET palack is kicsinek bizonyult a formához, így jött az üvegszövet epoxival és kész az orrburok idom: A végeredmény a repkész darab: Most érkezett meg a szokásos berepülés előtti tipródás, félelmek és kétségek. Ha rászánom magam, holnap kora reggel indul a madár. A végleges össz. felszállási tömeg 1560g lett! Tényleg baromi könnyűre sikeredett, de a gép szilárdsága is jónak tűnik. Holnap minden kiderül, élesben... jj |
Szerző: | user_6 [ 2011 júl. 12. - 19:15 ] |
Hozzászólás témája: | Klemm |
Ez is nagyon jól néz ki. Jó lenne élőben látni a gépeidet, igényes, szép munkák. |
Szerző: | sry [ 2011 júl. 13. - 13:58 ] |
Hozzászólás témája: | |
Szuper lett! A motorbucit pozitívnak kented ki? Üdv.: SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2011 júl. 13. - 15:24 ] |
Hozzászólás témája: | |
Igen tisztelt berepülő stáb-pilóta! Talán még idejében van: 1 Mindkét csürő alaphelyzetben fel legyen huzatva úgy 1 fokot, tehát mérés nélkűl EGY KICSIT. 2 Magassági trimmel EGY NAGYON KICSI FELHÚZATÁS. 3 A súlypont a megfelelő helyen legyen. Ok! És már repül is! |
Oldal: 1 / 3 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |