SRY MODELLEZŐ FÓRUMA http://users.atw.hu/sryforum/ |
|
Vizi modellek! http://users.atw.hu/sryforum/viewtopic.php?f=26&t=682 |
Oldal: 4 / 6 |
Szerző: | user_262 [ 2009 márc. 28. - 17:59 ] |
Hozzászólás témája: | |
kopaszi gátnál lehet ilyeneket reptetni? ez biztatóan hangzik |
Szerző: | sry [ 2009 ápr. 03. - 22:10 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek. Picit alakult a ketyere: http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/6171350 Elkészült mindkét támasztó szárnyúszó. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171351 Itt is van variálás rendesen. A felfekvőlap sokkal rövidebb lett, hogy ne lógjon bele a csűrőbe és az ívelőlapba. Mivel a csűrő és az ívelő miatt nem lehet a szárnyat egy gumival átfogni és így rögzíteni a támasztó- úszót, így más megoldást kellett kidolgozni. A felfekvő végét egy kis fémtüske tartja majd, az eleje pedig gumizva lesz. Ebbe a kis résbe illeszkedik majd a rögzítőtüske. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171353 37 gramm a két támúszó. Nagyjából annyi mint a leszerelhető futószárak. Még jó, hogy egyszerre nem lesz fenn kerék is, meg támúszó is. ... .. . |
Szerző: | sry [ 2009 ápr. 03. - 22:17 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. ... http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/6171355 Újjabb módosítás. Alul a gyári motortartó, felül az új. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171356 Ezért ilyen hosszú. Bele kell férjen egy kefenélküli motor meg a szabályzója. Azért oyan magas, hogy egy 8 col átmérőjű légcsavart fel lehessen szerelni a motorra. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171358 A motortartó rétegelt lemezre felépítettem egy jó vastagfalú balsadobozt. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171360 Ez vastag is, rusnya is, nehéz is, akkor meg mire jó? http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171361 Miután fél napig gyalultam, csiszoltam máris nem olyan nehéz, és közel sem olyan rusnya http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171363 Így azért már egész jó ez a motortartó. ... .. . |
Szerző: | sry [ 2009 ápr. 03. - 22:22 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. ... http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171365 Van ebben hely bőven http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171366 Kapott egy tűzfalat , ami a motort tartja, és e miatt fel kellett nyitni a "tubus" oldalát, hogy be lehessen szerelni a szabályzót, és a motorot. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171368 A végébe meg egy szellőzőlyuk került, mert azért csak melegszik az a motor , meg szabi. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171371 Az egészet lefóliáztam. A csúcsos vége nem volt egyszerű feladat, de sikerült. A szellőzőlyuk kapott egy kis dekort így olyan lett mint egy gondolakipufogó. ... .. . |
Szerző: | sry [ 2009 ápr. 03. - 22:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
. .. ... http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171374 A "szerelőajtó" nyitható maradt, bár remélem sokat nem kell majd nyitogatni. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171378 Így fog ez kinézni a gépen. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171382 A motorgondola aljára került még egy szellőzőnyílás. Itt futnak a motorkábelek (rejtve) és plusz hűtőlevegő áramlik a motorgondolába. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6171387 Kényelmesen elfér a 8 colos légcsavar is. Na nem ez a rusnya lila darab lesz rajta, majd valami szép fekete Graupner csavart fog kapni. (A légcsavar azért áll ilyen bénán, mert csak ideiglenesen odaragasztottam ) Üdv.: SRY |
Szerző: | sry [ 2009 ápr. 15. - 13:33 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Egy kis viziszörny faragás: http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... id/6305029 Elkészült a másik félszárny is, és össze is ragasztottam őket. A gyári rétegelt lemez átkötők nagyjából a nullával egyenlőek, azokból újat kellett készíteni. Mivel a gyáriak 1,7 mm vastagok én 2 mm-es minőségi rétegelt lemezből készítettem ezeket, így volt egy kis reszelés mire bementek a helyükre. http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6305031 A két félszárny között jó nagy rés marad, ezt kell a motortartó lemez méretére reszelni majd. http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6305041 A szárnyak megkapták új, végleges elektromos kábelezésük is. http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6305054 A két félszárny közötti rést a megfelő méretre reszeltem és már mehetett is a helyére a motortartó gondola. http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6305056 A csűrőket és ívelőlapokat felraktam ideiglenesen ragasztószalaggal és a szárnyat is felszereltem a gépre próbképpen. http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6305057 Itt jól látszik az ívelők maximális lenyílási szöge. http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6305059 http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/?ge ... id/6305060 Van még vele munka bőven, de azért már alakul. Ez már repülőgép, nem csak egy kupac balsafa. A sok átalakítás nem nagyon változtatta meg a gép külalakját, viszont remélhetőleg sokkal jobban használható lesz tőlük. A gép ebben az állapotban 375 grammot nyom a mérlegen. üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2009 ápr. 20. - 14:35 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Alakult kicsit a szerkezet. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/6369005 Mint látható van már burkolat a szárnyon, felkerültek a szárnyúszók ... http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6369006 Fenn van a dekor is a szárnyakon.... http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6369008 Beszereltem a szabályzót és a motort is. Most még egy 6,7x3 -as légcsavar van rajta, ez lesz lecserélve egy 8 colosra, ha megtalálom végre http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6369009 Így nézve tiszta anfibia, futó is van, szárnyúszó is van egyszerre, persze normál üzemben vagy-vagy lesz a felállás. http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6369010 Így nem is látszik, hogy hiányzik még a szárnymechanizáció...... na azzal lesz még munka rendesen üdv.:SRY |
Szerző: | Tamásbá [ 2009 ápr. 20. - 16:51 ] |
Hozzászólás témája: | |
Megint egy varázslat! Nehezen tudok szóhoz jutni, köszönjük. |
Szerző: | sry [ 2009 ápr. 20. - 18:26 ] |
Hozzászólás témája: | |
antikos írta: Megint egy varázslat! Nehezen tudok szóhoz jutni, köszönjük. Köszönöm Antikos! Bár úgy vagyok én ezzel, hogy nyugtával a napot, mert tényleg szép, nekem is tetszik, de amíg nem látom felszállni vízről, repülni egy szép iskolakört, aztán szépen leszállni vízre, addig ez csak egy kupac fa egy tetszetős formára összeragasztva és bevonva műanyag fóliával. Minden esetre igyekszem a lehető legszebbre, legjobbra megcsinálni, aztán el fog jönni az igazság pillanata (azért annyira bátor nem vagyok, hogy egyből vízről próbálkozzak vele, először futóról fog repülni, aztán ha patentül be van állítva megcélzom vele a tavat ) üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2009 ápr. 20. - 20:06 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! Ha valaki tobzódni akar hidroplánmodellekben nézze végig ezt a topicot: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=324522 csak egy példa: (Nem semmi ketyere) Fantasztikus mennyiség és változatosság. Ha egyszer elkészül az én kis úszórepülőm majd írok ide egy bejegyzést, had tudják meg, hogy "Hungary"-ban is vannak vizirepülőmániások üdv.:SRY |
Szerző: | sry [ 2009 ápr. 21. - 19:01 ] |
Hozzászólás témája: | |
Üdv. Mindenkinek! A MŰ ELKÉSZÜLT http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/view ... id/6384717 http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6384713 http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6384721 http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6384727 http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6384733 http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6384736 És még a rávaló 8x4,3-as légcsavar is meglett a végén http://steam.surmanzs.fotoalbum.hu/?get ... id/6384710 Elkezdtem a beállítósdit, egyenlőre a magassági és oldalkormány van belőve, nekikezdtem az ívelőnek is, de kiderült, hogy holnap kell menni a paradicsompalántákért, és még fel sincs ásva a helyük......így elmentem ásó-kapa-nagyharang modellezni "kicsit". üdv.:SRY |
Szerző: | user_21 [ 2009 ápr. 22. - 8:47 ] |
Hozzászólás témája: | |
Végig néztem a képeket, és ne legyen igazam, de szerintem a hullám terelő lemez túlságosan hátul van. |
Szerző: | sry [ 2009 ápr. 22. - 10:30 ] |
Hozzászólás témája: | |
pbr110 írta: Végig néztem a képeket, és ne legyen igazam, de szerintem a hullám terelő lemez túlságosan hátul van. Hát hamarosan mindenre fény derül, arra is, hogy jó helyen van-e a hullámterelő. A gyári leírás szerint ide kell kerülnie. Az előbb lettem kész a beállításokkal, a 18. memóriahelyet kapta a rádiómon, egy vitorlázót ki kellett törölni (ha valakinek van ötlete hogyan lehet a Graupner MC-19 memóriáját bővíteni ne kiméljen, 20 memóriahely van benne de ez is kevésnek bizonyul már egy ideje ) Az ívelő kapcsolós lett, az az vagy nincs kitérés vagy az előre beállított kitérés van. A gép működtetéséhez 6 csatorna kell és addig sakkoztam az akkukkal 1700 mAh - 800 mAh között míg kiderült, hogy az 1000 mAh-s akku a nyerő, ekkor van pont jó helyen a súlypont. Úgy látom minden kész, jöhetnek a gurulópróbák. üdv.:SRY |
Szerző: | user_21 [ 2009 ápr. 23. - 8:52 ] |
Hozzászólás témája: | |
Igen pont azért, mert a gyár által javasolt helyre került. Nekem előrébb kellett volna tolnom, helyette felraktam egy néhány grammal nagyobb, 20-30% erősebb motort. Elsőre szó szerint befurja magát a vízbe, aztán kezd csak izomból felsiklani. Szép mutatós darab lett, végül növelted a szárny álásszögét? Vagy mindent rábízol az ívelőre? |
Szerző: | sry [ 2009 ápr. 23. - 14:03 ] |
Hozzászólás témája: | |
Az, hogy a hydroplánok lebuknak mint egy kacsa a jellegükből következik. Nem lehet tenni ellene semmit. Megfeleő technika kell a felszálláshoz. A hidroplános oktató anyagokban (mármint nagygépes) a felszállást kőlön fejezetekben tárgyalják. Eleve tilos beszúrni neki a nagygázt. Fokozatosan a gyorsulást követve szabad csak gázt adni, és a kezdeti gyorsuláskor keményen húzni kell a magasságit. Ahogy gyorsul lehet adagolni a gázt és engedni vissza a magasságit. Az első hydroplánomat én is a vízalá nyomogattam, amíg el nem olvastam, hogy miként is kell ezt csinálni. Volt később egy olyanom is aminek még a szárnyai is ráfeküdtek a vízre, hihetetlen nagy ellenállása volt úszva, mégis fel lehetett vele szállni, csak a megfelelő technika kellett hozzá. Az állásszögön nem variáltam végül, elég lesz az ívelő is. Persze ehhez motor is kell, mert vízen gyorsulva, ívelővel akkora menetellenállása lesz mint egy busznak. Kapott is egy 55 grammos motort, 3 cella LiPo-val. üdv.:SRY |
Oldal: 4 / 6 | Időzóna: UTC + 1 óra |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |