SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 08. - 7:38

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 37  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 08. - 19:17 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
A STIRLING motorról is küldök képeket,de ez nem olyan precíz,(vízhűtéses konzervdobozos),DE viszont tök jól működik.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 feb. 08. - 20:04 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
De gyorsan ám, mert ez engem is nagyon érdekel :D

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 17. - 19:11 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
:oops: Sziasztok :oops: .Bocs a sok várakoztatásért ,de jönnek a képek:
az új kazánom (1 hete építettem mert az előző :oops: konzervdobozos :oops: kihasadt)DE ez már remélem nem fog kihasadni
,a kisebb mérete miatt azt hittem hogy nem fog vele olyan jól üzemelni a gőzgépem,de kiderült hogy sokkal jobban megy mint az előzővel.
http://kepfeltoltes.hu/view/070317/DSCF0230_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

-az első STIRLING motorom(vízhűtés,3 gyertyás tűztér,lufi szimering,gumi-membrán(a dugattyú helyett)MAX fordulat 3 gyertyával 210RPM
http://kepfeltoltes.hu/view/070225/DSCF0187_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

az első motorom átalakítva ˝˝dugattyússá˝˝ (tudtunk szerezni az egyik vastelepről pár üvegfecskendőt, és még dugattyút se kellett esztergáltatni hiszen ezekben alu dugók voltak.Így nőtt valamit a max fordulat,és erősebb lett a gép.

http://kepfeltoltes.hu/view/070317/DSCF0191_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

-és végül a legújabb motorom,mely már túllépte a 320RPM-es határt is, :P és ennek már van annyi ereje hogy egy villanymotort rákötve generátorként,meghajtson egy fehér ledet :P
http://kepfeltoltes.hu/view/070317/DSCF0232_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070317/DSCF0234_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 17. - 19:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Megint én.Úgy gondoltam hogy mivel már :P mondhatni tökéletesen müködik a gőzgépem (és a kazánom is)belekezdtem egy ˝˝gőzhajó˝˝ építésébe (egyenlőre még csak keményhabból lesz a hajó,fával burkolva,de valószinű hogy majd építek egy palánkolt hajót is.
-A kérdésem az lenne hogy ez a gőzgéb(LH502M)alkalmas -e(szerintem igen) egy hajó meghajtásához,és a igen akkor kellene -e rá átétel,vagy egy az egyben rákőthetem a hajócsavarra.

-És ha már ti is építettetek gőzgépeket akkor nyugodtan tegyetek föl róluk képeket ,én nagyon kiváncsi vagyok hogy ti milyen gőzgépeket építettetek már.Én most egy többhengeres gözgépet szeretnék építeni,de mivel nincs esztergapadom,ezért arra gondoltam hogy építek mégegy LH502-őt és ősszekötöm öket egy közös főtengellyel úgy hogy amikor az egyik kipufog akkor a másik épp lökje a hajtókart.Szerintetek ez milyeen ötlet?És én is szívesen várom a képaket.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 26. - 9:41 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
szépen pöfög a gőzgépem (502M), igaz még csak egy hűtőnek a pompresszora hajtja, de készül a kazán is hozzá, ha kész lesz teszek fel róla képet is


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 26. - 21:47 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
:P Végre egy jó hír!! :P
Amíg a kazán épül, küldhetsz képeket a GŐZGÉPEDről is,én nagyon örülnék neki.
-Majd én is rakok föl képeket a nemrég épült kazánomról.
-A te kazánod mijen fűtésü lesz,az egyémhez egy 5 kanócos étolajégőt csináltam.
-Szerintem nagyon jó gép ez az LH502(M),én most fogom beleépíteni egy hajóba(EGYENLŐRE csak keményhab hajó lesz)

-Egy kérdés:a ti gépeitek hány BAR-on üzemelnek??Az enyém már 0,5 BAR-on is annyira megy(persze üresjáratban),hogy nem volt szívem nagyobb nyomást ráadni,de mikor a ˝hajómban˝ lesz,biztos jól jön majd egy kis nyomástöblet.(??Az 1mm falvaastagságu kazán hány BARt bír ki??,csak a 2 kupak 1 mm,a cső,ami a kazán fala,az 2mm-es).


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 26. - 21:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
sziasztók!

Először is várom a képeket. A hajóban meg 1,5-2 Bar túlnyomás kell!
Másként nem lesz teljesítmény. A biztosnsági szelepet állísd be 2
Bar-ra és akkor jó lesz. A kazánt ne felejtsétek el kompresszorral
lepróbálni mielőtt felfűtitek. Jobb ha hideg levegővel durran el, mintha
ugyanezt forró gözzel tenné.


üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 26. - 21:51 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ricsi1992 írta:
-Szerintem nagyon jó gép ez az LH502(M)


:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
KÖSZIKE

Üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 27. - 20:19 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
.(??Az 1mm falvaastagságu kazán hány BARt bír ki??,csak a 2 kupak 1 mm,a cső,ami a kazán fala,az 2mm-es).
-Lécci válasszoljatok,nem akarom hogy tesztelés közben(1,5BAR) fölrobbanjon a kazánom.
-Én hiába húzom meg a biztonsági szelep rugóját(erősebb mint a tollrugó),ahogy nő a nyomás,egyre jobban szuszog a szelep.
-Még egy kérdés:az LH502M´´re´´ mekkora nyomást adhatok max?Nagy nyomáson nem üti szét a főtengelyt(Csak 1 hengeres és a lendület viszi át a holtponton,ezért mikor a dugattyú löki,akkor gyorsul,mikor átlendül akkor lassul,és a dugattyú megint lök rajta egy NAGYOT),mondjuk ha nagy fordulaton üzemel a gép akkor ez a ˝hatás˝ csökken.Hát a gépemen azér elég nehéz lendkerék van.

-Sry,küldenél képeket a 2-hengeres oszcillációs(boxer) gépedről,nagyon kiváncs lennék rá.

Üdv.:Ricsi1992


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 29. - 7:43 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Ricsi1992 írta:
.(??Az 1mm falvaastagságu kazán hány BARt bír ki??,csak a 2 kupak 1 mm,a cső,ami a kazán fala,az 2mm-es).
-Lécci válasszoljatok,nem akarom hogy tesztelés közben(1,5BAR) fölrobbanjon a kazánom.
-Én hiába húzom meg a biztonsági szelep rugóját(erősebb mint a tollrugó),ahogy nő a nyomás,egyre jobban szuszog a szelep.
-Még egy kérdés:az LH502M´´re´´ mekkora nyomást adhatok max?Nagy nyomáson nem üti szét a főtengelyt(Csak 1 hengeres és a lendület viszi át a holtponton,ezért mikor a dugattyú löki,akkor gyorsul,mikor átlendül akkor lassul,és a dugattyú megint lök rajta egy NAGYOT),mondjuk ha nagy fordulaton üzemel a gép akkor ez a ˝hatás˝ csökken.Hát a gépemen azér elég nehéz lendkerék van.

-Sry,küldenél képeket a 2-hengeres oszcillációs(boxer) gépedről,nagyon kiváncs lennék rá.
Üdv.:Ricsi1992


Na akkor sorban:

1.) A modellkazánok szite soha nem a fal megrepedése miatt mennek
tönkre, ennek gyakorlatilag nulla az esélye. Ez azárt van mert ebben a
méretben az 1 mm falvastagság is hatalmasan túlméretezett.
De mivel feltetted ezt a kérdést és egyszer alá is kell támasztani
megfelelő elméleti alaposággal a mondókámat most méretezzünk be egy
kazánt :D

A kazánképlet v=(Dn x P)/(2 x L )
ebben v a kazán minimális falvastagsága, Dn a kazándob belső átmérője
P a kazándobban uralkodó nyomás L (aminek egyébként Lambdának
kéne lennie de ilyen betűm nincs a klaviatúrán) a kazánfalat alkotó
anyag szilárdsági tényezője húzásra.

Tehát a kazánban van P=2 bar nyomásunk a kazándob belső átmérője
legyen Dn=50 mm az L= 370 N/mm2 akkor v=0,027 mm minimális
falvastagságot kapunk. :D tehát az 1 mm falvastagság kb. 37 szeresen
túl van méretezve. Ha jól emlékszem tanulmányaimból (amik már igen
régen voltak) a liftet is 5-6 zorosan méretezik "csak" túl. De ha
réz fűtéscsőből csinálod kazándobot, akkor ezeknek a csöveknek
az alkalmazási katalógusában az van, hogy az 54 mm külső átmérőjű
cső, 44 Bar nyomásig terhelhető, tehát eddit garantálják a tömörségét.

Akritikus helyek a forrasztások. A kazán ezeknél bomlik szét, ha
tönkre akar menni. Ezért is kell nagyon gondosan elvégezni a kötési
munkákat. Szerencsére a forraszanyagok elég lágyak, így a forrasztások
nem felhasadnak, hanem kilyukadnak és a kazán nem felrobban,
hanem kifúj.

2.) A szelep szuszogásnak tömítetlenség az oka, valami vágat, kosz
felfekvési hiányosság lehet a szeleptányér alatt. Az oszloppal megvezetett
tányérszelepeknél gyakori hiba, hogy az oszlop tövének forrasztásán
fekszik fel a szeleptányét. Ezért a szeleptányér furatába alul 45 fokos
letörést kell kimunkálni.

3.) A gépre adható nyomást a tolattyútükörre ható erők defolyásolják.
Egy idő után nem képes záródni a tolattyú a nagy nyomás miatt és a
gép lefúj. Ezt csak kísérletileg lehet meghatározni mert minden
gépen más a szorító rugó. A főtengelyt nem ütheti szét, mert az az
erő hatására elfordul és nem alakváltozással emészti fel a terhelést.

4.) Keresek képet a boxerről. Ha megvan teszem fel.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 márc. 29. - 12:16 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
:P Nagyon köszönöm a válaszodat(Sry) :P ,mostbár nyugottan hagyom 1 bar nyomáson a kazánom( :D nem robbanhat fel :D ),a képeket meg előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 máj. 20. - 20:34 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Én is belevágtam a SRY féle gőzgép elkészítésébe!
A géphez még hiányzik pár dolog, de a kazánhoz minden megvan ezért abba belekezdtem. Már csak a két végét kell kivágnom és aztán összerelés :)

http://www.kepfeltolto.hu/?img=19xo

http://www.kepfeltolto.hu/?img=19xp

.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 júl. 13. - 11:26 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Hmmm... érdemes itt körülnézni - esetleg ezt-azt letöltögetni... :shock:

http://perso.orange.fr/daniel.brouard/

Üdv / ZF


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 júl. 14. - 10:51 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
-Nagyon jó az az oldal,szép az a 3hengeres gőzgép..,de a stirling se semmi.

-Akit érdekel a stirling-motor építés,az nézze meg ezt a fórumot:http://forum.terminal.hu/viewtopic.php?t=32579&sid=45df70ef77a11a61e98c47a89e4596c1

-Én is ott vagyok(Ricsi01992 személlyében). :)Elkészült az új,dugattyús STIRLING-motorom,MAX RPM:510,és az egyik fórumtársam,Infrared elérte az 1000rpm-et is,nem rossz egy TIN CAN STIRLINGTŐL mi.?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007 júl. 17. - 15:58 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Kép
Kép


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 549 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 37  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség