Ricsi1992 írta:
.(??Az 1mm falvaastagságu kazán hány BARt bír ki??,csak a 2 kupak 1 mm,a cső,ami a kazán fala,az 2mm-es).
-Lécci válasszoljatok,nem akarom hogy tesztelés közben(1,5BAR) fölrobbanjon a kazánom.
-Én hiába húzom meg a biztonsági szelep rugóját(erősebb mint a tollrugó),ahogy nő a nyomás,egyre jobban szuszog a szelep.
-Még egy kérdés:az LH502M´´re´´ mekkora nyomást adhatok max?Nagy nyomáson nem üti szét a főtengelyt(Csak 1 hengeres és a lendület viszi át a holtponton,ezért mikor a dugattyú löki,akkor gyorsul,mikor átlendül akkor lassul,és a dugattyú megint lök rajta egy NAGYOT),mondjuk ha nagy fordulaton üzemel a gép akkor ez a ˝hatás˝ csökken.Hát a gépemen azér elég nehéz lendkerék van.
-Sry,küldenél képeket a 2-hengeres oszcillációs(boxer) gépedről,nagyon kiváncs lennék rá.
Üdv.:Ricsi1992
Na akkor sorban:
1.) A modellkazánok szite soha nem a fal megrepedése miatt mennek
tönkre, ennek gyakorlatilag nulla az esélye. Ez azárt van mert ebben a
méretben az 1 mm falvastagság is hatalmasan túlméretezett.
De mivel feltetted ezt a kérdést és egyszer alá is kell támasztani
megfelelő elméleti alaposággal a mondókámat most méretezzünk be egy
kazánt
A kazánképlet v=(Dn x P)/(2 x L )
ebben v a kazán minimális falvastagsága, Dn a kazándob belső átmérője
P a kazándobban uralkodó nyomás L (aminek egyébként Lambdának
kéne lennie de ilyen betűm nincs a klaviatúrán) a kazánfalat alkotó
anyag szilárdsági tényezője húzásra.
Tehát a kazánban van P=2 bar nyomásunk a kazándob belső átmérője
legyen Dn=50 mm az L= 370 N/mm2 akkor v=0,027 mm minimális
falvastagságot kapunk.
tehát az 1 mm falvastagság kb. 37 szeresen
túl van méretezve. Ha jól emlékszem tanulmányaimból (amik már igen
régen voltak) a liftet is 5-6 zorosan méretezik "csak" túl. De ha
réz fűtéscsőből csinálod kazándobot, akkor ezeknek a csöveknek
az alkalmazási katalógusában az van, hogy az 54 mm külső átmérőjű
cső, 44 Bar nyomásig terhelhető, tehát eddit garantálják a tömörségét.
Akritikus helyek a forrasztások. A kazán ezeknél bomlik szét, ha
tönkre akar menni. Ezért is kell nagyon gondosan elvégezni a kötési
munkákat. Szerencsére a forraszanyagok elég lágyak, így a forrasztások
nem felhasadnak, hanem kilyukadnak és a kazán nem felrobban,
hanem kifúj.
2.) A szelep szuszogásnak tömítetlenség az oka, valami vágat, kosz
felfekvési hiányosság lehet a szeleptányér alatt. Az oszloppal megvezetett
tányérszelepeknél gyakori hiba, hogy az oszlop tövének forrasztásán
fekszik fel a szeleptányét. Ezért a szeleptányér furatába alul 45 fokos
letörést kell kimunkálni.
3.) A gépre adható nyomást a tolattyútükörre ható erők defolyásolják.
Egy idő után nem képes záródni a tolattyú a nagy nyomás miatt és a
gép lefúj. Ezt csak kísérletileg lehet meghatározni mert minden
gépen más a szorító rugó. A főtengelyt nem ütheti szét, mert az az
erő hatására elfordul és nem alakváltozással emészti fel a terhelést.
4.) Keresek képet a boxerről. Ha megvan teszem fel.
üdv.:SRY