SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 08. - 13:05

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Mini ECO
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 8:22 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Szert tettem egy mini eco kategóriás Bingo névre hallgató kis hajóra. http://www.toys-port.hu/hu/imono_atvezeto.htm
Pontosabban ő lenne az enyém: http://www.rcpilot.hu/gall/hajo/441/200 ... bingo.html
Tegnap kaptam meg és mindjrt lenne is vele egy kis (vagy inkább elég nagy) gondom. Gondoltam, ha már egyszer használt hajó, szétszedem, átnézem, bezsírzom a tönkcsövet stb... A kihajtótengellyel akadtak gondjaim, pontosabban a kuplungal. Ez a fajta kuplung van rajta: http://shop.modell.hu/product_info.php? ... s_id=50452
A hernyócsavart mikor ki akartam hajtani, a vége megrepedt és elforog benne a kulcs. A motor felöli kijött, csak a tengely felöli nem. :(
Van valakinek ötlete hogyan lehetne megmenteni a tengelyt? A kuplung nem számít. Megfúrni próbáltam, de inkább a fúró fogyott mint a csavar.
Kaptam olyan tanácsot, hogy hőlégfúvóval meg kéne melegíteni az alu kuplungot és talán lejönne a tenelyről, de félek, nem tudok alárakni semmit ami a hajótestet megvédi. :( A segítségeteket előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 9:03 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Szia!

Ez elég nagy gáz :? :? :? :? Simán megforog a belső kulcsnyílású
csavar és se ki-se be?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 9:15 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 0
Finoman furjad ki a tengely csövét és építsél fel egy olajozó esetleg zsirzó csövet.
Igy nem kell szétszedni a tengelyt és " örökös " darabb lesz.
Persze igy nem lehet Világbajnokságot nyerni, de gondolom ez nem okoz problémát még MOST.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 9:32 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Szia!

Ez elég nagy gáz :? :? :? :? Simán megforog a belső kulcsnyílású
csavar és se ki-se be?


Szia Sry!

Se ki se be. :( 2 csavarral jártam így a 4-ből, de a másik egy kicsivel hoszabb volt és kilógott annyira, hogy csipőfogóval ki tudtam tekerni. Gondoltam arra is, hogy Dremmellel kettévágom a kuplungot. Ha fogóval megfogom a kuplungot és a tengelyt, el tudom forgatni egyiket a másikban, de nem annyira hogy le tudjam húzni. Sok nem kéne, ha az egyik felén végig tudnám vágni és egy kicsit meg tudnám nyitni szerintem lejönne.

antikos írta:
Finoman furjad ki a tengely csövét és építsél fel egy olajozó esetleg zsirzó csövet.
Igy nem kell szétszedni a tengelyt és " örökös " darabb lesz.
Persze igy nem lehet Világbajnokságot nyerni, de gondolom ez nem okoz problémát még MOST.


Tisztelt Antikos!

Világbajnokságot ugyan nem akarok nyerni, de szeretném rendesen megcsinálni a hajót. Ha minden kötél szakad az általad javasolt megoldás lesz a nyerő.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 11:24 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Akkor a meneted szakadt csak meg a belső külcsnyílású csavaron?

(mert ha csak ez a baj akkor van megoldás)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 11:26 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Tehát az a kérdés, hogy a csavar forog de nem jön ki,

vagy

a csavarban forod az inbuszkulcs, és a csavar maga meg sem moccan?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 11:43 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
Tehát az a kérdés, hogy a csavar forog de nem jön ki,

vagy

a csavarban forod az inbuszkulcs, és a csavar maga meg sem moccan?


Szia Sry!

A csavar maga meg sem moccan. Mikor megpróbáltam meglazítani, de elrepedt a csavar felső része. Utána úgy nézett ki, hogy a hatszög egyik fele a helyén volt a másik a kezemben.
Valami ilyesmi maradt a helyén: http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10090089


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 12:25 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
A magoldás a következő:

A dremel-el vágj bele a kuplungba, de úgy hogy a csavart is vágd át!
Magyarán egy vékony "flex" lappal, csinálj egy normál csavarok
vágatásoz hasonló hornyot a maradék csavarba. Ehez vékony lap kell,
de meg lehet csinálni. Ha ez megvan próbáld meg egy erősebb műszerész
csavarhúzóval kitekerni.

Ha ez nem megy kitalálunk mást.

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 14:09 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
sry írta:
A magoldás a következő:

A dremel-el vágj bele a kuplungba, de úgy hogy a csavart is vágd át!
Magyarán egy vékony "flex" lappal, csinálj egy normál csavarok
vágatásoz hasonló hornyot a maradék csavarba. Ehez vékony lap kell,
de meg lehet csinálni. Ha ez megvan próbáld meg egy erősebb műszerész
csavarhúzóval kitekerni.

Ha ez nem megy kitalálunk mást.

üdv.: SRY


Estefele leszek csak otthon, meg fogom próbálni. A panelfúrómhoz vannak vágókorongok, de még sosem használtam. A Tesco-s mivoltára való tekintettel egy kicsit félek is tőle, hogy nem lesz jó a befogópatron vagy a befogó amire a korongot rögzítem. :evil:


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 18:28 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Köszönöm szépen a segítséget! A művelet sikerült.
EX-kuplung:
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10093500
Sry! Úgy sikerült ahogy mondtad. Sok esélyt nem adtam neki, nem bírtam a fúrómban. Nem alaptalanul. :twisted: A hozzá adott befogóra megpróbáltam felerősíteni a korongot, mire a rögzítőcsavaron megszakadt a menet. A befogót egy határozott mozdulattal elhelyeztem a kukában. Helyette kapott egy M3-as csavart. :twisted:
Ami valahogy így nézett ki:
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10093608
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/?get=/ ... d/10093628
Semmiben nem lehet nagy kárt tenni ezzel a szerkezettel, de az alu kuplunggal megbirkózott nagy nehezen. :)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 18:39 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Na de ne csak a problémákról írjak.
A hajó paraméterei:
A test egy Bingo Classic.
http://www.toys-port.hu/hu/ieco_atvezeto.htm

Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10093494

Az elektronika nem gyári, a versenyszabályzatnak tudomásom szerint nem felel meg, de azért remélem jót fogok hajókázni vele.
Motor: RAY B2845/09, 2100kV, belső fogós, kefe nélküli, 260W + vízhűtés
Szabályzó: Hobbywing SeaKing-35A Vízhűtéses hajós
Kormányszervó: Hitec Hs-81
Aksi: 2350 mAh, 3 cellás, 20C, Zippy Rhino LiPo
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10093498


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 18:49 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
T. Dragon!

Örülök, hogy sikerült!

Ez a Bingó egy nagyon jó kis hajó, megy mint a veszettfene a vízen.
A mozgása is agilis, jól iránytható. Ha álló helyzetben adsz neki egy nagy
gázt és lemegy a víz alá tengeralattjárónak nem kell megijedni ez
természetes ennél. Először egy pici gázzal meg lekk mozdítani, aztán
had menjen!

Arra viszont figyelni kell, hogy ez egy karbantartás igényes hajó!!!!
Rendszeresen ellenőrizd a hűtést, mert ha megszűnik, akkor hamar oda
lesz a motorod meg a szabélyzód. Minden vízretétel előtt ellenőrizd a
vezetékek épségét (képesek összeégni), a hűtőrendszer csöveit, hogy
nem akarnak-e lecsúszni. Ha különösebb erőkifejtés nélkül le tudod
húzni valamelyik csövet a csatlakozóról, akkor nagy baj van. Ez a gép
pillanatok alatt benyom fél liter vizet a hajótérbe a nagy sebessége miatt,
ha lecsúszik, vagy elreped valamelyik hűtőcső.

ekkor lezárlatosodik az akku, vagy a szabályzó. Ha Li-Po akkud van
akkor kis is gyullad a hajó !!! Lehet, hogy kicsi, meg aranyos hajócska,
de ez nem játékszer, ez már komoly versenytechnika !!!

üdv..SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 18:57 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Elrettentő demonstrációs fotó következik, gyengébb idegzetű hajóbarátok
csukják be a szemük:

Kép
http://steam.surmanzs.fotoalbum2.hu/vie ... d/10094195
Ennek a hajónak elrepedt a hűtőcsöve. A nagy sebességnél bespriccelő
víz telenyomta a szabályzót, ettől lezárlatosodott, a rövidzárástól a
LiPo akku kigyulladt (nagyon füstölt, sajnos a döbbenettől elfelejtettem
fotót készíteni róla) , majd a tűz terjedésével szétégett a teljes
belső berendezés. Irtó büdös volt. Ahol a szabályzó volt rögzítve, ott a
hajótest is kiégett, kilyukadt.

Szóval .... szerintem jobb minden vízretétel előtt ellnőrizni a csöveket,
kábeleket, hajócsavartengelyt stb....

üdv.: SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 04. - 19:20 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia Sry!

Nem szeretnék vizet látni a hajóban, ezért is kezdtem a teljes szétszedéssel. A szabályzóm állítólag vízhatlan, de ezt inkább nem szeretném tesztelni. A csövek ugyan nem jönnek le könnyen, de azért rakok rá kábelkötegelőt, biztos ami biztos alapon. A tönkcsőhöz és a kormánylapát tengelyéhez van itthon szürke grafitos zsírom, azt terveztem belerakni. A kihajtótengely száraz volt mint a fájdalom. Még jó, hogy sikerült kivenni (egyben). A kormánytengely úgyszintén. A kormányszervó kétoldalas ragasztóval volt rögzítve. Fehér kb 1mm vastag szivacs szerű ragasztóval, ami el is engedte, mire hozzám került. A szabályzó szintén ezzel volt rögzítve, az még tartott, de azt is levettem, kap majd tépőzárat. A szervó meg egy normális tartólemezt. Ezt a középre beragasztott lemezre szeretném rögzíteni, ami a kormánytengely csövét is támasztja:
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10093496
Kb oda ahol az antenna vékony kábele most van.
A tartólemez rögzítését ragasztóval szeretném megoldani. (2 komponensű Araldite-al, pontos típust most nem tudok mondani) A trimm lapok tartócsavarjait le fogom tömíteni sziloplasztal. A beállításuknak meg utána járok, mert annyit tudok róluk, hogy a hajó hátulján vannak. Ezen kívül halvány sejtéseim vannak. A kuplungon még agyalok, nem szeretnék még egyszer így járni mint ezzel...
Egy kérdés a végére:
A tönkcső kuplung felőli oldalán a gumicső mi célt szolgálhat?
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10093484
Először azt hittem tömítés, de a tengelyt nem éri el. A következő tippem az volt, hogy talán az tartja a csapágyat, de nem. Csak rá van húzva, de nem tudom miért.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010 feb. 10. - 19:27 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Haladtam egy kicsit a hajóval. Vettem 25ml-es fecskendőket és a tönkcsöveket feltöltöttem zsírral. Majd kiderül mennyire felel meg a célnak a grafitos zsír. Elkészült a szervótartóm is:
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10160537
Már a helyén van és szárad a ragacs.
Kép
http://bingo.dragon.fotoalbum.hu/viewla ... d/10160573
24 óra kell amíg megköt a ragasztó. (Araldite 2011 KATT)
Holnap ilyenkor tudok nyilatkozni az eredményről, remélem nem tudom majd lepattintani. :twisted:
A kétoldalas ragacsban nem bízom. A szabályzó rögzítésére alkalmas lehet, de a kormányszervót nem bízom rá. Kellemetlen lenne a tó széle felé nyélgázon száguldó hajónál ha a kormányszervó leesne a helyéről mikor el kéne fordulni. :D Ebben a ragasztóban is akkor fogok megbízni ha kézzel nem tudom leszedni a tartót. A csavaros megoldás jobb lenne, de a hajóba épített lemezhez már nem férek hozzá fúróval.


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 48 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség