Sziasztok!
Jó rég nem volt itt hozzászólás, de inkább ide írok, mint hogy egy újabb topic-ot nyissak.
A történetem ott kezdődik, hogy készítem a Csibort, és az ősz közeledtével nem lesz kedvem beúszni a lágymányosi öbölbe alkalomadtán... Természetesen a Walrus terveket kezdtem nézegetni, és végigolvastam az egész topic-ot. Az egyik képnél beugrott, hogy van a tesómnak otthon egy ősrégi hajómodellje, amit egyszer elkezdtem restaurálni, de nem voltak meg a megfelelő eszközeim hozzá (15 évesen nincs akkora anyagi szabadsága az embernek
). Szóval amíg szárad a második glett réteg a Csiboron, addig elkezdtem felújítani a modellt.
Hogy miről is van szó? Hát természetesen tűzoltó hajó, azért került ebbe a topic-ba. (tudom, tolóhajónak nem szép használni, de egy ideig megteszi) De a lényeg, hogy ez egy orosz modell, nem egy nyugati tengeri bárka. Akkoriban nem volt távirányító, ezért ez egy fix lapáttal beállítható önjáró játék volt.
A hajóról nem tudok és nem is találtam semmit, mert én már pont az a generáció vagyok, akinek nem volt kötelező az orosz oktatás, ezért kérem bocsássátok meg a furcsa leírást a betűkről. A mentő gyűrűn ez a felirat található: függőleges vonallal áthúzott O, E, H majd tükrözött N, K, C majd egy fordított U, K kötőjel 37. Remélem ez mond valamit nektek.
480 mm hosszú, 180mm széles. Két meghajtásnak van benne hely, eredetileg kb 280-as motor lehetett. 30mm átmérőjű és kétágú a két propeller.
Nem gyorsasági hajónak készül, ezért nem is szánok bele nagyobb motorokat és propellereket, de mindenből újat szeretnék, hogy ha elkopna, akkor könnyen lehessen cserélni.
Első kérdésem, hogy érdemes-e a két propellert fordított forgásiránnyal tervezni, vagy felesleges ezzel foglalkozni?
Érdemes a hajtást és a kormányzást újraépíteni, vagy bízzak meg a 15 éves müanyag alkatrészekben?
Képek:
Természetesen van a fedélzethez sok-sok alkatrész, amiket szintén fel szeretnék majd újítani.
Ha úgy gondoljátok, akkor lehet neki indítani egy új topic-ot.
Üdvözlettel,
Balázs