SRY MODELLEZŐ FÓRUMA

Modellezés, technika, történelem
Pontos idő: 2024 jún. 08. - 3:59

Időzóna: UTC + 1 óra




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 86 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 01. - 21:06 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5145825
Készült egy szervotartó keret is 3 mm-es rétegelt lemezből. Ez is
kapott két réteg lakkot, hogy bírja a viszontagságokat.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5145832
A szervotartó keret a levehető fedélzetelem aljára került.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5145837
A keretbe egy 9 grammos szervo illeszkedik. A képen nem látszik
mert még ilyenkor nem szrelem fel, de a szevo fülei alá még megy egy
0,5 mm vastag gumi alátét is.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5145841
ÉS így néz ki a készre szerelt fecskendőmozgató mechanika. A
szervo vezetékeit is bonthatóra kell majd készíteni mert fedélzet
levételekor szét kell majd kötni az elektromos csatlakozást. Ha
hozzászámolom a szervo vezetékéhez a világítás, a reflektor, a villogó
és egyéb drótokat, háááááát kell majd vagy 10 pólusú csatlakozó. :roll:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 06. - 20:29 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Kicsit alakulgatott a kis vízpocsékoló jármű :

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5234367
Festés előtt ki lett maszkolva a levehető rész padlózata és a hátsó
fedélzete.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... id/5234368
Ez is szépen megpirosodott. :D :D :D :D

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5234370
Így néz ez ki száradás, és a maszkolás eltávolítása után. A tatfedélzet
majd szép gépszürke lesz.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5234369
A tatra felkerült a hajó neve.

...
..
.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2009 jan. 06. - 20:48-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 06. - 20:37 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5234371
A kormányállás következett. Először is visszakerült a kormánykerék,
ennek a rögzítőcsavarja is le lett festve, mert a fényes fémszínű csavarfej
nagyon elütött a "környezettől".


Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5234373
A műszereket eredetileg egy matrica imitálta, ez a levételekor teljesen
tönkrement, meg amúgy is rusnya volt. Így készült a hajóhoz egy rendes
műszerpanel. Először a műszerkeretet csináltam meg 1 mm-es rétegelt
lemezből.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5234374
Így készülnek a műszerek: kinyomtatom egy sima fehér lapra. A
műszerek óraüvegeit egy cellux réteg imitálja.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5234375
Aztán ezt a celluxos nyomtatványt felragasztom a műszerkeret
hátuljára, a műszerketet előtte lecsiszoltam, lakkoztam és lefestettem
fémszínűre.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5234378
Aztán felragasztottam a helyére. Jól néz ki a sok piros felület között
egy kis eltérő szín.

...
..
.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sry 2009 jan. 06. - 20:49-kor.

Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 06. - 20:46 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
.
..
...

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5234380
Készült a tatfedélzetre egy lábrács is. Ezen meditáltam egy darabig,
aztán úgy gondoltam mégiscsak megcsinálom. A tűzoltók itt birkóznak
a fecskendővel, minden vizes, csúszós. Jól jön egy lábrács ami stabil
támaszt ad a lábnak, bakancsnak.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5234381
Ezt a rácsot nem akartam festékkel lefesteni, mert az eltünteti a
fa finom erezetét, így ez most alkoholos pácolást kapott.
A lekent farácsot le kell szorítani mert a nedvességtől megpuhult fa
rendesen el tud vetemedni. Így viszont sík marad a rács.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5234388
Kb. így fog ez kinézni. Még vagy 2 kör csiszolás, és pácsolás kell
neki , mire eléri a kívánt színt. Aztán lakkozás következik.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5234383
Nem a hajóhoz tartozik szorosan, de hátha érdekel valakit. Az építés
során bevezettem egy a furcsa sólyát. Egy egy sima Polifoam szigetelő
cső, hosszában kettévágva. Nagyon jól tartja a hajótestet akár
megdöntött állapotban is. Nem nyomja meg, nem karcolja meg a
festést, akárhogy beállítható, szóval nagyon praktikus és funkcionális
"hajóállvány", jól segíti a munkát.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5234384
Így néz ez ki a hajó alatt.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 09. - 22:33 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

Egy kis faragás a hajókán:

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5260909
A tatfedélzet is megkapta a színét, ugyanolyan gépszürke lett, mint
a fedélzet többi, nyitott része.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... id/5260911
Elkezdtem a korlát elemeit is elkészíteni. Ezek itt az oszlopok. Először
le kell csiszolni őket aztán lefesteni fehérre. Elég unalmas, és
hosszadalmas egy munka :?

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... id/5260915
Elkészült az oltófecskendő alja is, ezt is lefestettem szép pirosra. Az
oltófecskendő főszelepének kereke csak egy pici műanyag csonkkal
kötődött a szerkezethez. Ezt lecseréletem egy 1 mm-es acéltengelyre,
így már nem akar letörni.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... id/5260917
Felkerült a lábrács is.....jöhet a korlát és a szellőzőkürtők elkészítése.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 14. - 0:04 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Üdv. Mindenkinek!

További haladás....kellene már a hely a vitorlásnak... :roll: :roll: :roll:

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/v ... id/5308075
Elkezdtem a hátsó korlát felrakását is. Először az előzőleg lefestett
oszlopok kerültek a helyükre.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... id/5308077
Eredetileg a korlát vízszintes elemei rézből voltak, de ezeket túlságosan
is lágynak találtam. A legkisebb erőhatásra is elhajlottak, így azonos
vastagságú (0,8 és 1,2 mm) acélpálcákra cseréltem.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... id/5308078
A korlát vízszintes elemeit pici csepp pillanatragasztó rögzíti. Ezt nem
lehet közvetlenül a tubusból adagolni mert megfolyik. A ragasztót először
egy tűre kell cseppenteni és azzal adagolni nagyon óvatosan. A korlát
vízszintes elemeket ezután ecsettel fehérre festettem.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... id/5308080
A két szellőzőkürtöt lecsiszoltam és szintén fehérre festettem, de ezeket
már szórópisztollyal. A kürtők belső részei fekete festést kaptak.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... id/5308082
Az eredeti réz lánc menthetetlen volt. teljesen eloxidálódott, ezért egy
új sötétszürkére szinterezett védőláncot kapott a tatfedélzet korlátja.

Kép
http://springer.surmanzs.fotoalbum.hu/? ... id/5308083
Így néz ki a tatfedélzet most. Az oltófecskendő elkészítése következik.
Sajnos ez nagyon hiányos, egy csomó alkatrész hiányzik. Ezeket kellene
most pótolni rajzok, leírás nélkül, de majdcsak meglesz ez is valahogy.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 15. - 2:45 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Szia SRY!

Remélem ezzel tudok kicsit segiteni, ezek amik kellenek hogy jol müködjön, egy rugo még hiányzik a képröl, de anélkül is müködik, rugo nélkül a saját sujától ereszkedik el a fecskendö. A szervó igy húzni fogja, elenben a rugos megoldással, ahol a szervó lefelé huzza a fecskendöt, és a rugó huzza a magasba.
Amit lefotoztam rugót, a szilikoncsöbe kell, hogy a mozgatás során ne törjön meg a csö.
A képemen a vékony rézcső (hoszabb), üreges abban húzodik a damil, ami mozgatja fe-le a fecskendöt.


Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdv.
Gyuri


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 15. - 21:11 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Húúúúúúú nagyon köszönöm Happy Hunter. Ezzel megmentetted a
helyzetet. Így már nem lesz olyan nehéz pótolni a hiányzó elemeket.

Mégegyszen nagyon köszönöm :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 23. - 15:57 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Üdvözöllek Sry :!:

Nagyon szépen halad a restaurálás a hajónak már így látványos a változás.
Kíváncsi vagyok arra hogyan kell egy zsanért vagy zárat készíteni, hogy a hajón lévő ajtók működjön is.
Sajnos kereskedelmi forgalomban nem lehet kapni azt a méretet amire épen szüksége lenne. :cry:
Gondolom, hogy vékony réz lemezből készíted csak a technológiájára vagyok kíváncsi 8)


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 23. - 17:50 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Nos ez általában "kamu" szokott lenni. A zsanér ugyan "jelezve" van
egy kis fémdarabbal, akár még a csavarok, szegecsek is imitálva
vannak, de maga az ajtó nem ezen fordul. A valódi zsanér egy vékony
műanyag, vagy szövet szalag szokott lenni, mostanában már
üvegszál erősítésű cellux szerű ragasztószalagot használok. Ez ügyesen
el van rejtve, tehát nem is látszik, viszont az ajtó könnyen és szépen
mozog. A zárszerkezet régebben abból állt, hogy az ajtó passzentos
volt, és beszorult, ma már pici neodym mágnes van beépítve meg kicsi
vas lapocska. ez azért is jó mert egész nagy távolságokról 2-3 mm-ről
is vonza a pici, de bivaly mágnes a vaslemezkét, így jól zár az ajtó.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 23. - 18:53 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Ezt a technikát lehet alkalmazni a történelmi vitorlásoknál is?

Más: nekem egy tintasugaras nyomtatóm van és az oldószeres eljárásnál mindenféleképpen szükséges lefénymásolni a rajzokat?


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 jan. 23. - 21:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Muszáj. :?

A Lézer nyomtatók és a fénymásolók festéke por alakú, és a hő az ami feldolgozza a papírra. Ergo, a vegyszeres eljárás hibátlanul oldja.
A tintasugaras nyomtatók festékanyaga vízzel oldódik, ergo, olyan lesz, mint a tintapaca ha vizet kap.
Gyakorlatilag csak vízzel lehetne másolni, de akkor is csak ha teljesen friss.
A víztől viszont elmázolódik a rajz.
Tudom, mert hivatalból ezzel is foglalkozom.

Üdv Manópapa :D

Más:
Találtam egy igazán neked való gőzhajó rajzot.
Gőzbárka sajnos olyan, ami neked kellene, nincs meg, pedig az is volt egy nagyon szép.
Azért még nem adom fel.
Mi van GÖDÉNY testvérével? :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 28. - 21:14 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 1
Sziasztok!

Jó rég nem volt itt hozzászólás, de inkább ide írok, mint hogy egy újabb topic-ot nyissak.
A történetem ott kezdődik, hogy készítem a Csibort, és az ősz közeledtével nem lesz kedvem beúszni a lágymányosi öbölbe alkalomadtán... Természetesen a Walrus terveket kezdtem nézegetni, és végigolvastam az egész topic-ot. Az egyik képnél beugrott, hogy van a tesómnak otthon egy ősrégi hajómodellje, amit egyszer elkezdtem restaurálni, de nem voltak meg a megfelelő eszközeim hozzá (15 évesen nincs akkora anyagi szabadsága az embernek :)). Szóval amíg szárad a második glett réteg a Csiboron, addig elkezdtem felújítani a modellt.

Hogy miről is van szó? Hát természetesen tűzoltó hajó, azért került ebbe a topic-ba. (tudom, tolóhajónak nem szép használni, de egy ideig megteszi) De a lényeg, hogy ez egy orosz modell, nem egy nyugati tengeri bárka. Akkoriban nem volt távirányító, ezért ez egy fix lapáttal beállítható önjáró játék volt.

A hajóról nem tudok és nem is találtam semmit, mert én már pont az a generáció vagyok, akinek nem volt kötelező az orosz oktatás, ezért kérem bocsássátok meg a furcsa leírást a betűkről. A mentő gyűrűn ez a felirat található: függőleges vonallal áthúzott O, E, H majd tükrözött N, K, C majd egy fordított U, K kötőjel 37. Remélem ez mond valamit nektek.
480 mm hosszú, 180mm széles. Két meghajtásnak van benne hely, eredetileg kb 280-as motor lehetett. 30mm átmérőjű és kétágú a két propeller.
Nem gyorsasági hajónak készül, ezért nem is szánok bele nagyobb motorokat és propellereket, de mindenből újat szeretnék, hogy ha elkopna, akkor könnyen lehessen cserélni.
Első kérdésem, hogy érdemes-e a két propellert fordított forgásiránnyal tervezni, vagy felesleges ezzel foglalkozni?
Érdemes a hajtást és a kormányzást újraépíteni, vagy bízzak meg a 15 éves müanyag alkatrészekben?
Képek:
Kép
Kép
Kép
Természetesen van a fedélzethez sok-sok alkatrész, amiket szintén fel szeretnék majd újítani.
Kép
Ha úgy gondoljátok, akkor lehet neki indítani egy új topic-ot.

Üdvözlettel,
Balázs


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 29. - 9:06 
Offline

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 2
Főnix PK 37 :D
Feltéve hogy jól láttam, bert becsillog a mentőgyűrű képe. :D


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009 aug. 29. - 18:07 
Offline
Site Admin

Csatlakozott: 2016 márc. 06. - 18:14
Hozzászólások: 5
Jó kis hajó ez :roll: Lehet bele két ellentétes forgású csavart is rakni, de
ha nem jön össze az se baj. Szerintem a gépészet legyen új, mert
abból jobb így. A műanyag alkatrészeket meg kell vizsgálni. Mint
minden másban ebben is rettentően kiszámíthatatlanok az Oroszok, ha
valamit jó megcsinálnak az jó is marad 100 éveg, de ha valamit
trehányan gányoltak össze annak annyi. Volt nekem olyan zsigulim,
amibe csak benzin kellett, meg én és évekig elvoltunk egymással, de
volt olyan is, ami képtelen volt megtenni 200 kilómétert műszaki hiba
nélkül, gondolom az elsőnél jó kedvükben voltak, a másodiknál meg
vagy a vodka fogyott éppen el, vagy kommunista szombaton épülhetett.

Szóval alaposan vizsgálj át mindent. Ha repedések, bemaródások
vannak az anyagban, akkor sajnos csere, ha nem, akkor fel lehet
használni.

üdv.:SRY


Vissza a tetejére
 Profil  
Hozzászólás az előzmény idézésével  
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 86 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség