Akkor a tapasztalatokról.
A hajó merülése nagyon kicsi, ennek ellenére meglepően stabil.
Az úszásképessége kiváló, egyetlen lendületes lökés után közel húsz métert siklott.
A kormányozhatósága viszont nem megfelelő, annak ellenére sem, hogy a kormánylapát eléggé hosszú, és mindkét irányban 35 fokot fordul.
A kormánylapát méretét növelnem kell, de nem hosszában, hanem mélységben.
Ez a keskeny lapát azért alakult így, mert nem szerettem volna a gerinc vonala alá ereszteni.
A gerinc megközelítőleg 5 mm-t nyúlik ki a hajótestből, erre még újabb 5 mm-t tehetek zavartalanul, ami a lapáton + 10 mm-t jelenthet.
Ez már közel kétharmados felületnövekedést eredményez.
Merülés.
Jelenleg a hajóban csak az elektronika és három darab ceruzaelem van.
Se fenék, se tőkesúly nem került bele, így érdemes lenne néhány horgászólommal kipróbálni fürdőkádban, vigyázva arra, hogy inkább a hajó hátsó része merüljön lejjebb, mint az orra, hogy a siklási tulajdonságai ne változzanak meg.
Vitorla.
Jelen állapotában kicsinek tartom a vitorlafelületet, amit akár 50 százalékkal is lehetne növelni anélkül, hogy a stabilitása megváltozna.
A vitorla állító szervó helye ki van építve, de nincs bekötve, mert a latin vitorlánál ez nem feltétel. A vitorla öblösségének beállításával viszont játszadozni kell.
Egy hét múlva újabb próba, addig a tervezett finomításokkal biztosan végzek.
Az minden esetre már most látszik, hogy ha a kormányzása megfelelő lesz, nagyon kezes kis hajó a végeredmény.
Persze a latin vitorlával külön meg kell tanulni hajózni.
Még szerencse, hogy a klasszikus vitorlásokkal sincs valami nagy gyakorlatom.
Üdv Manópapa